Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nogmaals ingelogd distributieketting

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver theo_cx500
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:45 | Aangepast door: Moderator 
wie weet of een dergelijke slijtage door een kapotte aut.kettingspanner een probleem is?
natuurlijk moet er een nieuwe ketting en spanner op.
dank voor het meedenken.
foto van de slijtage!! :

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:50 
Beste Theo,

Het kan aan mijn pc liggen. Maar ik kan de foto niet openen.

Groet Marcel

Schrijver theo_cx500
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:53 
en nu nogmaals proberen een link naar de foto te plaatsen.

theo

Schrijver theo_cx500
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:59 

he,he, dat moet de link zijn marcel

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 aug. 2006 14:05 
Beste Theo,

Dat ziet er niet bepaald fraai uit! Kan mijns inziens niets anders dan het resultaat zijn van een defecte spanner. Was dat wel automatische spanner? Of zat er een moertje aan de buitenkant van het blok waarmee je de ketting handmatig op spanning kunt brengen (tegelijk met kleppenstellen doen).

Groet Marcel

Groet Marcel

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 aug. 2006 14:43 
Dit is inderdaad het gevolg van een slappe ketting. Verder is er niets aan de hand, gewoon een nieuwe ketting + geleideblad + spanner monteren. Voor de zekerheid zou ik ook de voorkant van het blok openmaken en de zeef van de oliepomp schoonmaken. Waarschijnlijk zit hier wel wat slijpsel tegenaan gezogen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver theo_cx500
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 aug. 2006 14:55 
hoi marcel en floris,
de automatische kettingspanner is inderdaad kapot.
ik ga nieuwe spullen bestellen en floris dank voor de tip van het slijpsel op de oliepomp!
groet theo

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 aug. 2006 15:20 
Floris en Theo,

De tip om het zeef van de oliepomp schoon te maken is inderdaad een heel goede. Bij mij was er - nadat een lager van de versnellingsbak eruit was gelopen - zelfs slijpsel door het zeef heen gegaan, zo de pomp in. Die had gelukkig geen schade opgelopen in de vorm van krassen op de 'zuigertjes'. Bekijk de oliepomp dus goed.

Groet Marcel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 aug. 2006 15:30 
Heren alle olie die door de oliepomp gaat komt rechtstreeks in het olie filter dus kan er nooit slijpsel bij de draaijende onderdelen komen,er kan dan maar een oorzaak zijn en dat is een verstopte olefilter en dan gaat de bijpas klep open deze zit in de bout waar je mee het olie filter huis vast zet--- S V P controlleer deze bij de volgende olie v v en vervanging van de olie filter
,hoe dat mag je zelf uitzoeken
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 aug. 2006 15:36 
Ouwe-Jan,

Daar heb je natuurlijk weer gelijk in. Maar slijpsel dat in de oliepomp komt, kan wel degelijk schade verzoorzaken waardoor de pompcapaciteit afneemt. Met alle gevolgen van dien.

Groet Marcel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 aug. 2006 18:11 | Aangepast door: Admin 
Marcel daarom als je de olie filter vernieuwd controlleer dan tussen de filter ribbels of daar geen glimmende stukjes ijzer -babets of brons zit .
Daarom adviseer ik iedereen koop een MAGNEET AFTAPSTOP voor deze problemen
De olie pomp daar de pomp gedeelte is van hart staal en verpulvert alles wat er door komt na het filter onder in het CARTER als je een magneet plug plaats komt daar geen ijzer meer door enkelt brons of babets van de lager schalen
ouwe-jan foto volgt van olie magneet
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 aug. 2006 23:48 
Als een automatische spanner er de brui aan geeft, doet 'ie dat meestal zonder al te veel voorwaarschuwing. In dit geval heeft het waarschijnlijk toch even geduurd voor dat de zaak in de soep is gelopen.
Ik ben, uit eigen belang, erg benieuwd wat voor een (bij)geluiden het blok heeft geproduceerd.
Of je zo zondermeer een nieuwe spanner kunt monteren weet ik niet, simpelweg omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Suc6.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 aug. 2006 08:50 | Aangepast door: ouwe_jan 
Theo na wat ik gezien en gelezen heb,moet je de KETTING ook vernieuwen
daar deze veels te ruim is geworden,
laat het boutje zo zitten zo als het nu zit dat is de juiste plaats voor de ZESKANT verplaats je het dan komt de punt van de koop in de ketting loop terecht,dit was een fabrieks fout wat bekend was in de werkplaats
geluid gaf het niet behalve bij flink op toeren terug schakelen, daar dan de ketting slap kwam te lopen verders is deze bij gas geven strak gespanen
Marco heeft dat al eens uitgelegd
verders nog veel sleutel plezier ,[denk er aan dat de NOKKENAS TANDWIEL op twee manieren kan gemonteerd worden,LET DAAR GOED OP ]
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 15 aug. 2006 10:05 
Ik moet Jan gelijk geven. Er word hier teveel over geschreven.
Houd het simpel en vervang de ketting plus spanners. Wil je een andere olie pomp (wat niet nodig is) dan heb ik die nog wel liggen.
Ik heb tevens wel alle materialen liggen dus mocht je er niet aan kunnen komen, ik heb alles nieuw thuis liggen en de prijzen zijn gelijk aan die van de honda dealer. Ik heb echter wel goed kopere achter deksel pakkingen en distributieketting liggen die wel goed zijn maar van een andere leverancier zijn, dus imitatie.
Pakking groot achter is 13 euro
en ketting is 80 euro.

En die slijtage elders in het blok (dat boutje) dat heeft ongeveer 50% van alle cx rijders, ze weten het alleen zelf nog niet dat het in het verleden als eens fout is gegaan.



Met vriendelijke groet Marco Becker
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
8256 GN Biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#15 | Geplaatst: 15 aug. 2006 11:14 
beste cx deskundigen,
ik ben blij met zoveel reacties die me veel wijzer maken.
marco , voor de zekerheid , het gaat om een 650-blok! maar ik dacht dat die het zelfde zijn voor wat de ketting e.d. betreft.
heb jij daar de spullen voor in huis?
ketting,autom.spanner en geleiders,achterdekselpakking?
zo ja dan moet ik maar eens langs komen in biddinghuizen.
groet, theo

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nogmaals ingelogd distributieketting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven