Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

happerende cx bij gas geven

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 aug. 2006 19:06 
Hoi,

Ik heb heb ene probleem met mijn CX500C uit '79. Als ik veel gas geef dan begint de moor te sputteren. Dit doet zich voor bij zowel het wegrijden als bij snelheden vanaf 110 km/u. En vooral als het blok warm is.
Nadat ik bougies had vervangen is dit probleem een poosje weg geweest maar het si were terug. Wat kan er mis zijn? Zelf ben ik niet zo heel erg technisch.

b.v.d. Dirk

Schrijver Engeltje

Moderator 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2006 19:53 
Hai,

Dit is zeer herkenbaar.
Voordat ik met Coen op de motor naar Frankrijk ging, begon dat bij mij ook. In Frankrijk stelde ik, wat Dirk nu aangeeft, dezelfde conclusie. Haperen bij vlot willen optrekken en wegrijden, tijdens het optrekken bij snelheden boven de 110 km (Wat stuntelig overkwam, wanneer je op wegen 130 km mag rijden en in moet halen en het plots niet lukt). En dit vooral wanneer het blok warm gedraaid is.
Mijn Groene Draak is toevallig ook een Custom maar van 1983.
Coen heeft in het begin (voordat ik de motor van hem kreeg en erop ging rijden)ook de bougies vervangen. Ik gaf aan dat het wel leek of de motor om luchttoevoer vroeg en daarom vermoedt Coen nu dat het aan de de carburateurs ligt.
Weet iemand of dit de oorzaak kan zijn?

Lieke
(Ben niet zo technisch, maar wil wel alles weten)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 aug. 2006 23:40 
Als alle filters, bougies en ander normaal onderhoud gewoon is vernieuwd/uitgevoerd, zou de oorzaak ook in de bougiekappen kunnen zitten.
Probeer eens 'bougiekappen' in de zoekmachine voor meer details.
Ik zou daar in iedergeval beginnen, daar het de goedkoopste oorzaak zou kunnen zijn.
Een andere oplossing is het schoonmaken van de carburateurs en het plaatsen van een extra benzinefilter tussen de kraan en de carburateurs. Check dan ook even of het gaasfiltertje in de benzinekraan schoon is, want anders komt er nog niet genoeg 'sap' in de cylinders!
Suc6.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2006 09:01 
Klopt, dit zijn moeilijke problemen. Ook ik heb hier nog geen goed antwoord op en het is voor mij dan ook erg zoeken.

Ik heb dit probleem een keer eerder aan de hand gehad, en het probleem bleek hem toch in de dynamo te zitten.
Maar dit hoeft nog niet het geval te zijn bij het probleem hier boven.

Het hele systeem is opgebouwd uit spoelen om die vonk voor elkaar te krijgen. Door de weestand aan het eind te veranderen (de bogie) kan het wel eens zo zijn dat het geheel weer even werkt. Op een bepaald moment word de weerstand te hoog door vervuiling. Dit merken de bobines. Normaal is dat geen probleem. Maar door de EMK van zelf inductie gebueren er wel zaken in de bobine waardoor spaningen op gaan lopen. Dit werkt zelf zover door dat het uiteindelijk in de dynamo terecht komt. Hier lopen de spaningen ook op en het gevolg was doorslaan in de wikkeling. Ik weet dat dit ver gezocht is maar die een enkele keer die ik heb gezien zo dit de uitleg moeten zijn om de storing te kunnen verklaren.

Voor diegene die er meer over willen weten, duik de elektro boeken in en zoek EMK van zelf inductie. Tevens is hier ook de wet van Henrie, maxwel tesla van toe passing. EMK is goed te begrijpen en het legt een hoop uit.


Ik hoop dat het iets anders blijkt te zijn. Mijn gevoel zegt dat het de bogie doppen en of bobines wel een kunnen zijn.
Blijkt dit het allemaal niet te zijn, dan heb je een probleem.

Hopende hiermee toch nog een klein beetje hulp te hebben geboden.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johnda
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 aug. 2006 11:42 
das toevallig. daar heeft mijn CX ook last van. ik was al van plan om eerst de carb's schoon te gaan maken, maar had niet aan het kraantje gedacht. die ga ik eerst nakijken. eerst bij het simpelste beginnen en als dat het niet is, verder zoeken.
succes.

Schrijver whaaa
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 aug. 2006 19:45 
Ik heb net het gaasje bij het benzinekraantje en de carbs schoongemaakt. Vooral de reserveopening was vuil, dus dat zal het niet geweest zijn. Ofdat dit effect heeft gehad weet ik pas als weer een eindje gereden heb, komens weekend.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 aug. 2006 23:13 | Aangepast door: Hans 
Sluit mij aan bij het diagnose verhaal van Marco; waarschijnlijk een stator-defect.
Maaaar ...... heb ooit eens last gehad van vrijwel dezelfde verschijnselen bij mijn woon-werk werkpaard. Bleek dat de afsluiter in de vlotterkamer bij een van de carbs niet meer goed afdichte (de benzine liep uit het overloopslangetje); dat 'gerepareerd' gewoon door te rijden en het haperen/inhouden bovend e 7000 t/min was weer weg. Inderdaad een benzinegebrek bij een van de cylinders.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#8 | Geplaatst: 21 aug. 2006 19:00 
Mijn probleem is opgelost!!!!!!
Ouwe Jan heeft tijdens SJK even naar mijn Groene Draeck gekeken en geen van alles wat hierboven beschreven was, was het geval.

Mijn probleem lag dat een stukje van de bezinekabel poreus c.q. lek was. Ouwe Jan heeft er een stukje van verwijderd en ik moest een proefritje rijden. Tjeeeeee wat een verschil. Ook heeft hij de weerstanden van de bougies verwijderd. Hiervan was er ook een van kapot. Maar dit mocht niet toe doen.
Ik moet nu nog wel een nieuwe leiding plaatsen, maar voorlopig is het euvel zo even opgelost.

Lieve Ouwe Jan, nog dank je wel voor je hulp afgelopen vrijdag!!!!!.

Knuffel Engeltje.
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver whaaa
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 aug. 2006 22:25 
Dat zou mooi zijn als ik op die manier mijn probleem op kan lossen. Ik heb net even gekeken naar mijn benzinekabel maa die it erop het eerste gezicht niet slecht uit. Morgen bij daglicht nogeens kijken.

Dan de bougieweerstanden, als het daar aan ligt, hoe vind ik de bougie weerstanden?

Schrijver ikmart
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 aug. 2006 15:38 
maar uhh, als het alleen een benzineprobleem is, is er dan iemand die kan verklaren dat dit probleem( waar mijn cx sinds kort ook onder lijd tussen de 4500 en 6000 rpm) boven een bepaald toerental weer verdwijnt? ik zat zelf ook aan de bougidop te denken maar dat maakte geen verschil.

Schrijver whaaa
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 aug. 2006 18:01 
Bij mij is het niet het geval dat dit zich alleen voordoet bij 4500 - 6000 toeren. Althans dat denk ik want mijn toerenteller is kapot. Als het probleem zich voordoet is het niet op te lossen door meer toeren te maken want die toeren krijg je simpelweg niet.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 aug. 2006 22:36 
Stator !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Haroldsplace
Gast 
#13 | Geplaatst: 7 sept. 2006 11:40 
Ik heb ook zo'n soort gelijk probleem. Indien ik minder gas geef kan ik hem wel in een hoger toerental krijgen, maar zodra ik vol gas geef krijgt ie het moeilijk. Heb de oorzaak nog steeds niet geonden.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 sept. 2006 10:24 | Aangepast door: Hans 
Ook stator ! (althans als je ook een CDI CX hebt)
Probeer de 'white-wire-fix"; is het euvel dan verholpen is de oorzaak een defecte hoge toeren spoel op de stator.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Haroldsplace
Gast 
#15 | Geplaatst: 17 sept. 2006 17:10 
white wire fix leverde niets op, probleem blijft bestaan. Heb ook even de spanning gemeten van de blauwe en witte draad. Ik kom niet aan de 90 of 100 volt..of mijn meter is defect. Starten doet ie als de beste. Zodra ik zeg dat ik de motor ga starten dan doet ie al, bij wijze van spreken (voor de slimmerikken onder ons)

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 happerende cx bij gas geven

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven