Ik mis wat informatie, Het belangrijkste is dat de boutjes stuiten op een bortstuk. Aanhaal moment zal best wel voorgeschreven zijn maar dat doet eigenlijk niet ter zake. Als men de boutjes aan draait voelt men van zelf dat het in een keer zwaarder gaat. Dit is het moment waarop het stuitrandje van het boutje tegen de cilinderkop stuit. Kijk maar eens goed naar de boutjes. Wil men toch door draaien dan gaat het fout. Het schroefdraad in de kop zal los komen.
Kleine kant tekening. Ik kom nog wel eens 650 blokken tegen waar een kleppendeksel schroef van een 500 in zit. Dit is een probleem. De 650 kleppendeksel zijn een paar mm hoger waardoor er langer kleppendeksel boutjes zijn gebruikt.
Als men deze (de 500 )monteerd draait
men bijna altijd de rubbers kapot omdat dit veels te strak zit. De boutjes van een 500 zijn iets korter. Je voelt het stuit randje niet komen en de druk word dan te hoog Het kan zelf nu ook weer je schroefdraad gaan kosten.
Hulp middel om de zaak af te
dichten is om de boel een kleinbeetje siliconkit in te smeren. Niet te veel. Als het maar tranparante siliconen kit is werk het al. Let wel het is een hulp middel maar het kan best goed werken.
Met vriednelijke groet Marco Becker.
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
Biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html