Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

wit "iets' in slang, maar wat?

Schrijver Johnda
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 aug. 2006 16:13 
hallo, ik ben begonnen met het schoonmaken van mijn carb's. die heb ik er nu af, maar zag in de luchtfilterslang een rare witte substantie. vraag me af of dit wel zo hoort. lijkt mij niet of wel? wie kan mij dit vertellen?

ook wil ik het boutje losdraaien van de toerentellenkabel (aan de kant van het blok). alleen kan je daar verdomt moeilijk bij.

mvg,

John

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 aug. 2006 19:55 
Hallo John,

iedereen zit vast al in StJansklooster maar ik nog niet, dus : meest waarschijnlijk is het olie en water. De ontluchting van het blok loopt via het luchtfilterhuis. Boel goed schoonmaken, en als je nog een oud type ontluchting hebt (slangen aan de cylinderkoppen) zien dat je de spullen krijgt voor ontluchting via inspectiegat. En de afwatering van het luchtfilterhuis schoonmaken. Er schijnen ook uitvoeringen te zijn waarbij er een dopje zit op een afvoerslang voor uitgeblazen olie. Dopje er af en schoonmaken natuurlijk.

En ja, je kan erg moeilijk bij dat boutje. Er zijn verschillende uitvoeringen, als het meezit kan je van rechtsonder achter de radiateur langs er met een verlengde dopsleutel of schroevendraaier net bij. Zo niet moet de radiator er af.

Succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 aug. 2006 19:58 
Witte drab is olie en vocht, geen probleem. Zie ik wel vaker. Meer rijden en vooral lange ritten.

Dan toeren teller kabel.
Pak een lamp en schijn die van boven af langs de radiator. Let wel bij een GL is dat dan weer van onder af.

Koop bij de gamma een lange kruikop schroevendraaier. Speciaal voor elektra kasten montage. Deze is 20 cm langer.
Dan bij montag plak je het schroefje met dik vet op de punt van de schroeven draaier. Ook magnetisme wil helpen.

Kijk eerst goed met een lang hoe de schroef zit en draai het dan los. Kabel kan er dan zo uit en de nieuwe er zo weer in.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johnda
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 aug. 2006 21:22 
thx mannen. dan weet ik in ieder gaval wat of het is. zal die slangen goed schoonmaken en er een keer een flinke rit mee maken.

tja, dat boutje wordt lastig, maar ik zal en moet het loskrijgen ;-)
zal idd wel 1 of andere flexibele tussenstuk tussen dopsleutel en dop plaatsen.lukt dat niet, dan eens bij Gamma kijken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 aug. 2006 09:36 
Het kan zijn dat er bij jouw geen kruiskop schroeje in zit.

Ik zou m5 moeten zijn. en dat is dopje 8. Kijk of het geen inbus boutje is.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver old_harry
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 aug. 2006 10:42 
er zijn flexiebeleschroeven draaiers met greepje in de handel kun je elk ge wenst bitje in zetten als je de knop nidrukt gaat het bekje open en kun je het buotje of wat dan ook zo op zijn plaats brengen gr harry

Schrijver Johnda
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 aug. 2006 11:56 
het is een 6 kops boutje en die zit muurvast. met pijn en moeite kwam ik erbij, maar zit geen beweging in. de hele nacht laten "weken" in WD40, maar krijg dat klote moertje niet los en ben bang dat als ik teveel kracht zet, het hele boutje afbreekt en dan ben ik verder van huis. ik laat het eerst maar zo en ga nu de carb's goed schoonmaken.

Schrijver Johnda
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 aug. 2006 19:34 
zo, de Keihin's opengemaakt, maar zagen er nog mooi schoon uit, dus weer dichtgeschroefd en weer gemonteerd.

op naar de volgende (schoonmaak)klus.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wit "iets' in slang, maar wat?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven