Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Middenbokken

Schrijver mvdberg112
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 aug. 2006 21:37 
Ik heb een motor en een middenbok. Maar ze passen niet op elkaar, terwijl de verkoper mij vertelde dat deze bok van de motor kwam. Dat is al een jaar geleden.

Waarschijnlijk heeft hij een vergissing gemaakt, omdat hij ook een Custom uit elkaar had liggen.

Wie of er verschillen tussen de middenbokken zijn en wat de verschillen zijn?
Hoe kan ik vaststellen welke bok ik zou moeten hebben?

(er staat een een gevraag op Vraag en Aanbod hier.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 okt. 2008 22:33 
Ik haak even aan bij dit (2 jaar oude!) topic, omdat ik ongeveer dezelfde vraag heb:

Past de middenbok van een CX500 uit 1987 op een CX500 uit 1978? Het gaat om de gewone CX, dus niet de custom.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 24 okt. 2008 09:00 
Hallo Jimi, een CX uit '87? (productie liep tot '85)
Als het een B type is, dan zou het moeten passen volgens mij.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Iemand enig idee?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 okt. 2008 13:18 
Ik heb van de week een middenbok gekocht (deze stond op Marktplaats). Hij zou afkomstig zijn van een -zoals de verkoper zelf zei- '87er. Deze blijkt prima te passen onder mijn '78er. Probleem is echter wel dat ik er net geen splitpen in kon prikken omdat het gaatje precies op de plek zit waar de as door het frame heen gaat. Ik heb dat nu opgelost door een M8 draadeind door de gehele as te laten lopen met aan beide uiteinden een grote ring met borgmoer. Foto's volgen later.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver mvdberg112
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2009 20:46 | Aangepast door: mvdberg112 
Jullie reageren laat, dus ik ook!

Ik heb al heel lang een bok eronder. Van een CB650. Ik had de maat opgegeven, dus ik denk als die hetzelfde zijn, past het wel.

Wel, dat was pech! 1. Om de pen erdoor te krijgen zou ik eigenlijk de uitlaat moeten verwijderen, en daar had ik geen zin in. Dus met veel pijn en wrikken gedaan.

2. De veer is anders bevestigd. Omdat dit punt ergens anders zit op de bok van de CB en op het frame van de CB, komt het veer-bevestigingspunt niet goed uit op de CX, plus dat de veer eigenlijk te kort was... Dus echter beugeltje er tussen gezet, maar het zit niet netjes, en zal waarschijnlijk nooit netjes zijn.

Les: gebruik juiste bok van CX500.

Maar ik heb nog steeds een 'kleine' bok, dwz. de ophang 'buis'/pen is korter dan bij mijn CX. De vorige eigenaar zei dat het van de CX afkwam, daarom denk ik dat het van een Custom af komt. Wie weet hoe lang de buis is ongeveer van een custom bok? Of heeft die nooit een bok?

Groetjes! Ik hoor het wel.
Hier nog een plaatje van de 'foute' CX-bok (dit is niet de CB-bok)

Bok CX500? voorzijde
Bok CX500? voorzijde
Verwijder bestand #1
Bok CX500C? achterzijde
Bok CX500C? achterzijde
Verwijder bestand #2

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 juli 2009 13:37 
Voor de liefhebbers heb ik nog 2 middenbokken liggen voor weinig.
Ze zijn van gewone CX-en uit 78 en 79
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver mvdberg112
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 juli 2009 23:47 
Wat is de lengte van de buis boven op? Want ik heb gemerkt dat daar wel wat verschil in kan zitten of ik weet het gewoon niet.

Michael

Schrijver toto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 juli 2009 08:52 
Weet ik zo ff niet. Ben momenteel op klus voor 'n paar weken. Zogauw ik thuis ben meet ik ff.

Schrijver toto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 juli 2009 21:46 
Ben ff thuis. buis = 126 mm.

Schrijver toto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 juli 2009 23:27 | Aangepast door: toto 
zo dus

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Middenbokken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven