Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stator en cdi

 
Schrijver Johnda
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 aug. 2006 12:03 
ik ben nog maar sinds ruim een week in bezit van een CX en ben er nu al aan verslaafd geraakt. ik ben er flink mee aan de gang gegaan, maar alleen wat kleine dingen. gister de Keihin's schoongemaakt, maar dat bleek niet nodig te zijn. waren al mooi schoon van binnen.
helaas loopt het blok niet mooi rond en ook komt ie niet hoger dan iets van 3000 toeren. helaas is mijn toerenteller stuk,dus weet het niet zeker.
nu vraag ik me af hoe ik kan weten of de stator of cdi ontsteking niet meer goed werkt. kan iemand mij dit vertellen, want ik heb al gezocht, maar kon het niet vinden.
is het onregelmatig lopen en niet hoger in toeren komen de oorzaak dat de stator of cdi onsteking niet meer goed werkt?

mvg,

John

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 aug. 2006 12:44 
Beste John,

Slecht lopen vanaf ca. 5.000 toeren is (helaas) geen onbekend verschijnsel in de wereld van de CX. het zou de stator kunnen zijn. Maar evengoed kunnen je bougiedoppen kapot zijn, weet ik uit eigen ervaring. Tik onder de zoekfunctie maar eens "haperen" of "stoten" of "hoge toeren" in en je zult een breed scala aan suggesties vinden.

Succes Marcel

Schrijver Johnda
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 aug. 2006 15:36 
ah, sorry. had op de verkeerde zoekknop geklikt. nu heb ik al een heleboel info gelezen over het stotteren van de motor.
zal gewoon wat nieuwe bougies kopen en een balpenveertje ertussen doen en hopen dat ie dan wel weer goed loopt.

iig nog bedankt Marcel.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 aug. 2006 15:46 
wel de weerstand er uit halen anders werkt het niet ,in st jansklooster velle motorrijders en rijdsters blij gemaakt
ouwe-jan
p/s de aanwezige veer uittrekken lengte van weerstand en weer monteren
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johnda
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 aug. 2006 20:30 
jaja, de weerstand heb ik er uit gehaald, alleen snap ik iets niet.
bij mij vind ik geen aanwezige veer. wel een staafje. heb dat staafje er weer in gedaan en dan er een veertje in gedaan van een balpen. helaas, maakt geen verschil. waarom werkt het bij mij @$%%^#@$ niet ;-)

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 22 aug. 2006 10:22 
Hallo, er zijn twee type's bougiekappen. Met een veertje of met een staafje. Haal het veertje of 't staafje uit de bougiekap en krab met een ijzerdraadje de eventuele aanslag onderin de bougiekap weg. Zet alles weer in elkaar,en meet met een multimeter de weerstand.
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 aug. 2006 10:38 
John, je moet het weerstandje vervangen door een (balpen)veertje. Die weerstand zit namelijk al in de bougie ingebouwd; dubbelop dus! Of niet...ouwe-Jan?

Marcel Gosselink

Schrijver Johnda
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 aug. 2006 11:35 
thx, maar ik heb het al gevonden. de weerstand uit de bougiedoppen heb ik eruit gehaald.
dan kwam er een staafie uit. later nogmaals opengemaakt en er bleek achter dat staafie nog een veertje te zitten die er de eerste keer niet uit kwam. die heb ik uitgetrokken en nadat ik met een breinaald de de aanslag heb verwijdert in de kop van de bougiedop heb ik het weer in elkaar gezet. nu straks kijken of het beter rijdt.

Schrijver Johnda
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 aug. 2006 14:06 
helaas weer niet. loopt wel mooi stationair, maar als ik moet schatten boven de 3000 toeren houdt het op en begint te sputteren.
nu las ik dat ik de weerstand kan meten van de bougiedop. hoe doe ik dat? ik heb een multimeter, maar hoeveel moet die weerstand zijn?

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 25 aug. 2006 07:58 
Je moet even door vorige topics bladeren (inhouden oid), berichtn over deze weerstand zijn deze zomer regelmatig gepost.

Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 sept. 2006 23:12 | Aangepast door: Rob Wijnstok 
Nog even een aanvulling m.b.t. de ballpoint veertjes in de bougiedoppen. Mijn CX rijdt altijd al prima, presteert altijd goed. Zaterdag was ik bij Frans Brinkman in Nijkerk die de synchronisatie van mijn carbs heeft gecontroleerd. Hij vroeg of ik de weerstand van de bougiekappen al eens had doorgemeten, dat had ik niet, want ik heb geen klachten. Toch maar even meten en de weerstand aan beide zijden 25Mohm!! Motor start prima, loopt prima dus die hoge waarden verwachtte ik niet. Vandaag toch maar vast de ballpoint veertjes geplaatst, maar nog kwam de weerstand niet onder de 17Mohm aan beide zijden! Pas nadat ik de onderkant van de messing schroef (aan de veertjes zijde dus) met fijn schuurpapier had opgeschuurd kwamen de kappen op 5 ohm, dat scheelde een heel stuk Alle metingen met losse bougiekap in de hand. Zeer goed reinigen is dus ten zeerste aan te bevelen!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stator en cdi

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven