Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

foute waardes

 
Schrijver Johnda
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 aug. 2006 17:11 
net de stator doorgemeten en er zijn maar een paar waardes goed. wat nu?
moet er een nieuwe (andere) stator in?

dit zijn de waardes;

wit en blauw; moet 77-95 en is 71,4
wit en groen; moet 387-473 en is 284
blauw en groen; moet 464-568 en is 354

oranje en groen; moet 95-116 en is 111
lichtbl. en groen; moet 95-116 is 93,4
oranjerood en groen; 81-99 is 93,8
lichtbl.-rood en groen; 81-99 is 111,7
oranjewit-groen; 185-225 is 207
lichtbl.wit en groen; 185-225 is 207

ook de wisselspanning klopt niet.
wit; minimaal 90 v en is 71 volt
blauw; minimaal 100 v en is 86 volt.

ik moet er wel bij zetten dat ik een 12 volt 12 ampere accu heb. 2 ampere te weinig volgens de orginele.

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 aug. 2006 17:22 
Als ik je eerdere posts zo lees, denk ik dat je stator kapot is....

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 aug. 2006 17:28 | Aangepast door: Floris 
Met deze waardes denk ik dat het blok erg slecht loopt. Het 'witte' circuit (tot 5500 tpm) zit 100 Ohm onder de norm en het 'blauwe' circuit (boven 5500 tpm) zit 110 Ohm onder de norm. Het lijkt mij een typisch geval van een geplofte stator. Je kunt 'm laten checken en wikkelen bij Sevior in Roelofarendsveen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 aug. 2006 17:48 
Heb je een nieuwe nodig, kun je contact met me opnemen
Groetjes Marco Becker.
Vleiegersveld 37
Biddinghuizen.
Tel 0321 312336
8256 GN
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 aug. 2006 18:01 
nu breekt mijn klomp zijn deze waardens zonder vingers of met vinger gemeten
Gaarne voor mij meet alles eens zonder dat je vingers de draaden of klemmen raakt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johnda
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 aug. 2006 22:02 
das een goeie Jan. niet aan gedacht en ik weet het niet eens zo 1 2 3. zal nogmaals meten en goed op mijn vingers letten, maar erg lekker loopt het blok niet en aan de bougiedoppen kan het niet liggen.
ik las dat als er een andere stator in moet, het hele blok open moet. tja, dan wordt het voor mij een lastig probleem, helaas. ik weet niet of ik daar wel aan ga beginnen. zal wel een flinke kostenpost worden.

Schrijver Johnda
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 aug. 2006 23:19 
net nogmaals gemeten en de waardes kloppen. sterker nog. de eerste 3 zijn zelfs nog wat lager.
de wisselspanning is juist weer iets hoger, maar het blijft ver van de juiste waardes verwijdert, helaas.

tja, wat nu. denk dat ik zo maar rustig blijf rijden en zie wel wanneer ie er mee stopt. tot 90 km/uur rijdt ie goed en ik moet maar snel overschakelen, dan is het nog te doen.

Schrijver Johnda
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 aug. 2006 23:24 
nog bedankt Marco voor het aanbieden van een nieuwe. die moet er nog wel in en dat is niet zo eenvoudig.
wie weet volgend jaar als het weer mooi weer wordt, want dit jaar doe ik het zeker niet meer.

Schrijver marco.becker
Gast 
#9 | Geplaatst: 23 aug. 2006 08:27 
Als je het blok onder de arm mee neemt dan kunnen we het meteen monteren, ik begrijp je gedachten gang. Als je zover bent kun je altijd nog terecht bij mij voor vragen.
Groetjes Marco.

Schrijver mvdberg112
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 aug. 2006 15:36 
Je kunt ook nog even het weerstandje uit de bougiedoppen halen en er een veertje in doen.

Verder de White Wire fix uitvoeren.

Allebei alleen maar uitstel van executie, maar misschien duurt die executie nog heel lang.

Toch zou het ding wel redelijk moeten lopen met deze waardes. Heb je al nieuwe bougies geprobeerd?

Bij mij maakte de bobine pas slecht contact met het frame, dus te weinig aarde, dus te weinig stroom in de primair spoel van de bobine, dus te weinig vonk. Controleer dat ook even.

Als de spanning van de witte/blauwe draad te laag is, dan is de vonk kleiner. De contactpunt van de bougie zou je ietsje dichter naar elkaar toe kunnen zetten, 0.6 mm ipv. 0.7mm.

Tussen twee haakjes: de accu heeft 0% invloed, want het ontstekingscircuit is 100% gescheiden van de rest van de electra.

Michael

Schrijver Johnda
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 aug. 2006 11:02 
dat van dat veertje had ik al gedaan Michael, maar die white-wire-fix nog niet en ga ik zeker binnenkort proberen.
de motor loopt nu (nadat ik de kleppen heb gesteld) wel weer redelijk.
de bougiepuntjes zijn al op 0,6 afgesteld.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 foute waardes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven