Bedankt voor jullie adviezen! De rotor is eindelijk gelukt. Wat heb ik toch een hekel aan die dingen, want met mijn VF en vroeger met de lekelijke eend had ik ook al ruzie met die dingen.
Nergens leek ik een M20x1.5 (1.5 bleek te betekenen dat de spoed van het draad 1.5 mm is, dus een gewone M20 paste niet) te kunnen krijgen. Dus naar een vrachtwagen werkplaats - jammer genoeg niets. Toen naar een Mercedes dealer, die ook bedrijfsauto's deed - Jawel, dit had er wel een!
Voor wie ooit om hand zit:
StergamProdon BV
Eendrachtslaan 300
3526 LB UTRECHT
030 2800 000
Nog even een praatje gemaakt met de magazijn meester, en hij vertelde me dat ik ook een gat in de bout zou kunnen boren en dan daar weer een kleine bout indraaien . Op die manier kon ik de grote bout stilhouden met een sleutel, en de kleine gebruiken om de poelie eraf te drukken.
Toen is dezelfde avond om de website van Motozoom keek (toevallig), zag ik dit:
Polietrekker M22/26
Jammer genoeg geen M20 model, maar met deze hoef je de rotor niet meer tegen te houden (maar die moet je nog wel tegenhoden om de hoofdbout eruit te krijgen :-| )
De rotor tegenhouden met een spanband lukte mij niet omdat de band bleef glijden - misschien deed ik het gewoon niet goed en later zei iemand tegenmij dat ik een oliefilter-sleutel had moeten gebruiken met een (lange) rubber riem. Dus dat ga ik maar proberen als het zaakje weer erop gebouwd moet worden.