Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Sproeier maten ?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2006 00:13 
Hallo allemaal,

omdat de linker bougie toch duidelijk zwarter blijft dan de rechtse heb ik de carburateurs ook maar eens eraf gehaald.
Nog nooit zo schoon gezien, de vorige eigenaar had ze blijkbaar laten schoonmaken. Mooi, maar er zitten sproeiers 80 en 115 in. Alle boeken die ik ken gaan uit van 78 en 112, ook de reserves die ik heb zijn daarvan voorzien.

Iemand enig idee waarom die van mij anders is ? Cx500 van 78 overigens.

En als ik toch bezig ben : m'n compressie metertje komt niet onderin het bougiegat, hoe doen jullie dat ?

Nee, naar de dealer gaan is geen geldige oplossing.

Dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2006 00:21 
Frans, op de linkerzijkant van de carb staat een VB-nummer (VB36A, VB 37A, enz.) Geef dat even door dan kunnen we verder zoeken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2006 00:31 
Hallo Floris,

't is een VB36AFSK set. Ik weet dat er andere nummers zijn, o.a. voor de 20 KW versie, maar ik weet niet wat de verschillen zijn. Er staat overigens op het huis aan de voorzijde heel netjes een honda merkje en "37 KW" op, had ik niet eerder gezien. Of 34 KW, heb ik niet genoteerd, ik ga nu niet meer naar de garage.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2006 08:00 | Aangepast door: Floris 
Zoals je zelf al zegt: in een standaard VB36A carb zouden de 78/112 sproeiers moeten zitten. Ik vermoed dat de vorige eigenaar (wegens verandering van de uitlaat o.i.d) er grotere sproeiers in heeft gezet. Je zou de originele maat weer kunnen terugzetten. Bij Roukama kun je losse sproeiers kopen (kies 'tuning' / 'sproeiers' / 'Keihin rondkop').
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 aug. 2006 08:40 
Goedemorgen Floris,

het inlaat gebeuren is standaard, de uitlaten zijn van een (namaak) E-type, dan lijken me grotere sproeiers niet zo nodig. Er schijnen zelf Duitsers te rijden met aanmerkleijk kleinere sproeiers vanwege de zuinigheid (74/104 Dynojet met ietsje vermogens verlies). Op de rollenbank zetten zou het mooiste zijn, maar dat is ook zo'n stukje gereedschap dat ik niet in de garage heb.

Maar goed, 78/112 gaat erin. Als dat problemen oplevert meld ik het hier nog wel. Dank voor het meezoeken,

Frans

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2006 20:02 | Aangepast door: brinkcx 
Nou, ze zitten erin.... Geen verschil bij een kort proefritje, maar nu blubbert en plopt het wel helemaal onderin (< 2000 toeren) en bij gas wegnemen. Heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat de luchtschroeven zo'n slag of vier uit stondem, en ik die netjes op twee heb gezet. Kortom, is er niet beter op geworden, maar weer verder experimenteren. Moet goed kunnen. Voor wie nu denkt dat de membraampjes aan de zijkant misschien lekken, die zijn nieuw, maar ik zal ze nogmaals controleren als 't niet goed komt.

gr. Frans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Sproeier maten ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven