Wat kan stoppen met functioneren als iets warm wordt? Eigenlijk alles wel!
Er van uitgaande dat het de vonk is:
de bougies
de bobines de CDI unit
de opnemers
de 'stators', degene de mini-dynamo die stroom voor de onsteking levert
de vervroeger (maar die speelt geen rol als het ding stationair of beneden de paar duizend toeren draait)
Of er zit ergens een aarde niet goed, maar kan dat wel als het ding warm is?
Acties:
* probeer een nieuwe boigie koude als de motor heet is
* pak een plastic zak met ijsblokjes en leg die op de CDI- als de motor warm is zal de CDI nog steeds koud zijn (als CDI defect is Marco een nieuwe leveren)
* Controleer alle aansluitingen onder je zadel en maak ze schoon.
* Nameten van de onderdelen kan met een multi of weerstandsmeter om inwendige onderdelen te testen
Draaden onder het zadel (zorg dat alle contacten goed schoon zijn, gebruik zonodig een krokodillen bek op goed contact te maken tijdens het meter):
wit en blauw; moet 77-95
wit en groen; moet 387-473
blauw en groen; moet 464-568
oranje en groen; moet 95-116
lichtbl. en groen; moet 95-116
oranjerood en groen; 81-99
lichtbl.-rood en groen; 81-99
oranjewit-groen; 185-225
lichtbl.wit en groen; 185-225
Meet als ze koud en warm zijn. En vertel alle waarden.
Zie hier uitleg over CDI:
http://www.hondacx500.nl/bestanden/CDI4347.pdf
Hoop dat dit helpt.
Er is (c) op deze opmerking, dus van ieder idee waar gebruik van maakt moet 10c per minuut bestede tijd betalen :-) lol
Laat het maar weten als ie het weer doet.
Groetjes van Michael