Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekkende vlotterkamer

 
Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2006 21:58 | Aangepast door: Rob Wijnstok 
Wie weet een truc om een lekkende vlotterbak af te dichten? Het probleem is dat zelfs als ik de vlotterbak van de carb af heb gehaald, en deze in de hand houd met een beetje benzine erin, dat hij dan langzaam (druppel per 30sec.) lekt uit het aftapbuisje aan de onderzijde. Ik heb de O-ring al vervangen door een nieuwe. Als ik de aftapschroef van de andere carb gebruik, dan lekt dit bakje nog steeds. De benzine moet lekken langs het messing buisje volgens mij, maar ik kan geen (haar)scheurtjes zien, ook zit het buisje niet los.
De andere vlotterbak lekt niet bij gebruik van dezelfde aftapschroeven, dus daaraan lijkt het niet aan te liggen. De vlotterbak vervangen lijkt mij het eenvoudigste. Kan iemand mij eventueel aan een andere vlotterbak helpen?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2006 23:40 | Aangepast door: Roelof 
www.woesthoff.nl www.roukema.nl
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2006 11:36 | Aangepast door: ouwe_jan 
Rob zet even het type nummer van de carb hier op je weet maar nooit wie een hele vlotter kamer voor jou heeft
Ook de plaats waar je woont
groeten ouwe-jan
kopen kan altijd nog als er niets is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2006 17:48 
Op de linkerzijde van de carburateurs staat VB, ik denk dat dit de type aanduiding is. Ik woon in Spankeren, dat ligt tussen Arnhem en Zutphen. Op een eventuele afstand is altijd wel iets te verzinnen.

Ik wil ook nog eens iemand vragen die mij wil helpen met het synchroniseren van de crburateurs, dat is n.l. nog nooit gedaan zolang ik mijn CX heb. Vacuum meters heb ik (nog) niet.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 aug. 2006 21:10 
Rob, onder die VB staan nog meer lettertjes ingeslagen, waarschijnlijk wordt net iets als VB36XXX.

Mogelijk heb ik wel een vlotterbakje voor je (Nijkerk) Met synchroniseren kan ik je ook nog wel helpen, maar het kanwel even duren voordat ik daar tijd voor heb. Dat zou in een weekend moeten en dat zit meestal vol met andere dingen

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver mvdberg112
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2006 01:22 
Het kan volgens mij langs twee wegen lekken:
1. vanuit de vlotterkamer langs het buisje en het gat waar het buisje in geklemd zit
2. langs de schroef en het rubbertje

Voor twee zou ik eerst proberen: probeer de het schroefje een heel klein beetje meer aan te draaien - al is het maar een 1/8 of 1/4 spoed. Als dat het is, dan zal het in ieder geval langzamer druppen.

Voor twee zou ik ten tweede proberen: smeer het rubber ringetje, het einde van het schroefje en het schroefdraad in met hard-wit-spuitvet. Ook al lost dit vet op de duur op in benzine, je zult in ieder geval kunnen zien of dat het is en het zal denk ik lang duren, omdat er maar zo weinig 'beweging' in zit.

Voor oorzaak 1 zou ik proberen: neem een harslijm of metaallijm (check of er iets staat over (niet) tegen benzine kunnen).

Dan zou ik een lucifer of een splinter van een lucifer nemen en smeer in 1 beweging een flintertje lijm rond het randje waar de buis in het metaal verdwijnt.

Niet te lang poetsen en strijken en smeren, want komt overal wat - gewoon in een beweging. Natuurlijk kleeft aan deze methode wel een risico: 'rommel'in de carb...

Of wat ik zou proberen van toepassing is op jouw situatie, moet je zelf beoordelen.

Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2006 11:10 
@ BrinkCX, er staat nog 36A0QI onder ingeslagen, waarbij alleen de 0 in een vierkantje staat. Ik heb een foto maar het uploaden lukt mij nog niet op dit moment. Hopelijk heb je een passende vlotterbak, als je kunt laten weten wanneer het een keer schikt, kom ik langs dan ben ik mooi geholpen. Prijs voor het bakje komen we altijd uit.

Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 aug. 2006 11:49 
@ mvdberg112, ik denk dat het lekken niet te maken heeft met punt 2 die je noemt. Ik heb de schroef namelijk al een keer vaster en vaster gedraaid, maat het lekken blijft, en nog vaster aandraaien durf ik niet. Ook het vervangen van het rubbertje op de aftapschroef mocht niet baten. Blijft punt 1 over. De oplossing die je aangeeft is interessant, maar die wil ik graag bewaren als vervangen niet lukt. Want als lijm toch lanzaam op zou lossen kan ik straks misschien de hele carb. vervangen. Evengoed bedankt voor je reactie, ik houd hem als 1e reserve.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 aug. 2006 19:49 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Rob,

ik heb voor mezelf een oude set carbs al tot sloper benoemd, maar dat is VB37A, en daar zitten twee bakjes op maar of ze dan passen? Email maar even (zie gegevens), en als je toch wil komen kijken -lekkende exemplaar meebrengen voor vergelijking dus- kost ie niks als het past.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 aug. 2006 10:48 | Aangepast door: Floris 
Het messing buisje kan lekken door haarscheurtjes, die nauwelijks zijn te zien.

Gisteravond was ik een vlotterbakje aan het schoonmaken en 'krak' daar brak zomaar het buisje af. Dan sta je toch raar te kijken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Rob Wijnstok
Gast 
#11 | Geplaatst: 3 sept. 2006 21:24 
Gisteren heb ik bij Woesthoff een andere vlotterbak gehaald. Is wel zoeken, want er zijn vele kleine verschillen mogelijk omdat deze vlotterbakjes op veel typen Honda's zijn gebruikt. De lekkage is gelukkig verholpen!
Hopelijk wil Frans mij nog helpen met de synchronisatie van de carbs wanneer hij daar tijd voor heeft.

Rob. Die nog nooit zoveel op elkaar lijkende carburateurs in zijn handen heeft gahd als gisteren.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 sept. 2006 21:37 
Hallo Rob,

da's dan ook weer opgelost ! En ik wil je best een keertje helpen om de carbs te synchroniseren, ik heb toevallig ook ruzie met de eigen exemplaren. Maar dat is een ander verhaal, ik email je nog wel.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekkende vlotterkamer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven