Je moet dat ook niet doen met een pullytrekker maar met een drukbout. Die moet dan wel van voldoende sterkte zijn anders mol je de binnenschroefdraad van de rotor.
De rotor zelf moet je dan vastzetten / tegenhouden. Daar is een speciaal stuk Honda-gereedschap voor dat de krukas aan de voorzijde van het blok (dus het voordeksel moet er dan af) blokkeert.
Zelf doe ik dat met het leggen van een strop rond de rotor waarvan ik de rest rondom het motorblok zelf draai en vastzet. De rotor kan wel doorslippen maar uiteindelijk zit de strop zo vast dat je eerst de centrale bout (waarmee de rotor op de krukas zit) kunt losdraaien en daarna met de drukbout (en eventueel wat korte tikken met een hamer op de drukbout onder spanning) de rotor van de krukas losdrukt.
Het is mij opgevallen dat in het ene geval de rotor(bout) veel vaster kan zitten dan in een ander geval. Maar ik heb op deze manier alles zonder beschadigingen (de omtrek van de rotor is daar gevoelig voor! -> die ronde koperkleurige 'dingetjes' zijn pulsgever voor de onstekingsspoelen) los gekregen.
Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.