Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wie kan mij gelukkig maken?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 sept. 2006 21:29 
Nieuw projectje opgeduikeld: een '79-er die 5 jaar heeft stilgestaan. Andere carbs erop en hij deed het weer. Maarrrr
- accu wordt niet geladen
- alle drie gele draden (vanaf de stator) hebben volledige contuinteit naar massa

Wie kan mij gelukkig maken en een theorie verzinnen waarom de stator NIET kapot zou zijn?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 sept. 2006 22:12 
Hallo Floris,

spanningsregelaar van de smurf defect? Een lage weerstand op de gele draden is normaal, dat is met een gewoon metertje maar net te zien als je goed je best doet. Die windingen op de stator zijn nogal stevig, probleem met de regelaar of bedrading is waarschijnlijker. De spoeltjes van het ontstekingsgebeuren leven toch ook nog ?

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 sept. 2006 07:42 
Floris stuur een E-mail; naar onze grote vriend uit Almere Haven ons wel bekende Groot meester in en voor Electra problemen
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 sept. 2006 08:20 | Aangepast door: Floris 
Het kan volgens mij dus niet aan de spanningsregelaar liggen, want als ik de gele draden op de stekkers meet dan is de spanningsregelaar losgekoppeld.

Overigens gaan spanningsegelaars van de CX zelden stuk. En als ze dan toch stuk zijn, dan krijg je een te hoge laadspanning. In dit geval meet ik 11,5 Volt op de accu bij een draaiende motor met 5000 tpm.

Erik: het kan best dat de laadstroom spoelen op de stator kapot zijn, terwijl de ontstekingsspoelen nog goed werken. Dat probleem heb ik al 'ns eerder gehad.

Schrijver marco.becker
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 sept. 2006 09:00 
Volgens mij is de dynamo toch echt wel kapot.
Onsteking staat los van de dynamo. Dus het klopt dat de rest wel kan blijven werken.
Ik heb er nog wel een nieuw imitatie liggen.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Tel 0321 312336
Marco Becker
Vleiegersveld 37

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 sept. 2006 09:13 | Aangepast door: ouwe_jan 
Floris deze moet 5 amp bij 14.5 volt zijn.
controlleer de stekker van de drie GELE draaden ,bij mij was een aansluiting verbrand door slecht contact
ouwe-jan
knip de rood/witte draad door die vanaf je regelaar naar het start relay loopt plaats daar een stekker plus contra stekker en tussen deze stekkers een ampere aansluiting van je universeel meter deze zal dan als de motor draaid de hoeveelheid amperes aangeven die hij bij laad,
doe het groot licht aan dan zie je dat je meer verbruikt dan dat hij bij laad ,licht uit en dan komt en moet deze 5 amp en 14.5 volt laden bij plus minus 3000 toeren
groeten ouwe-jan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 sept. 2006 09:22 
Jan, ja dat weet ik :-)

Conclusie: stator RIP

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 sept. 2006 09:36 
wanneer gaan we deze omruilen voor een ander,er zullen wel dees of genen wel een goede op de werk bank of plank liggen
groeten oj

Schrijver marco.becker
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 sept. 2006 10:15 
Ik ben nu even niet htuis, zit in de boeken zaak.
groetjes marco Becker.

Schrijver gilbert
Gast 
#10 | Geplaatst: 2 sept. 2006 11:58 
Een smurf kan door een waterkraan dus let op als je een draad door knipt om te meten.
Je weet maar nooit wat er uit komt...
Het is heel simpel op te lossen.

Als je die ene smurf om smurft dan kan je bij de smurf die het niet doet en dan is het allemaal zo gesmurft.

Gouden tip of niet ?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 sept. 2006 12:18 
Gilbert je bent goed maar dan ook poep goed
ouwe-jan die het deze keer simpel houdt met goud ,en niet meer blazen kan

Schrijver Johnda
Gast 
#12 | Geplaatst: 2 sept. 2006 13:26 
ik stel voor dat we met z'n allen naar de Honda importeur gaan en daar schadevergoeding eisen voor die waardeloze stator die ze erin hebben gemonteerd.
met ruim 900 CX'en voor bij de importeur gaan staan zal zeker wel veel impact hebben.
een vergoeding van 400 euro lijkt mij niet te veel. dus zeg 1000 x 400 = 400000 euro. das toch een fooitje voor een grote motorproducent als Honda.

Schrijver marco.becker
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 sept. 2006 13:45 
Kun je vergeten, honda is vrij arogant tegen over het oude product. Ik ben er dan van overtuigd dat het ze koud laat. Ik zelf ben al enige tijd bezig om te onderhandelen over de onderdelen prijzen. Ook die zijn erg hoog. chter ga ik nu beweren dat honda niet zonder de oude fietsen kan, ze verdienen te veel aan de lossen onderdelen verkoop. Ook yamaha en andere merken hebben de prijzen van onderdelen verhoogd. Honda spant de kroon. Ze verhogen regelmatig de prijzen. Ongeveer 2 keer perjaar en dan gaat de prijs met 10 a 20% tegelijk omhoog.

Schrijver Johnda
Gast 
#14 | Geplaatst: 3 sept. 2006 12:27 
weet ik en was ook maar een geintje. zo lang na de introductie van de CX500 zal dat wel niet meer haalbaar zijn.
het is nu een beetje behelpen om de CX rijdend te houden. gelukkig zijn er toch nog genoeg onderdelen te krijgen, maar ja, net wat je zegt, de prijzen stijgen nog harder dan de benzineprijzen. hoewel die de laatste weken al weer aardig zijn gedaald. gelukkig.
ach, 2dehands is er toch ook nog aan onderdelen te komen, dus dat is ook een optie.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie kan mij gelukkig maken?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven