Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorrem zit vast

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2006 13:18 | Aangepast door: Floris 
De voorrem van de Smurf zit muurvast als gevolg van 5 jaar stilstand. Ik heb de klauwen gedemonteerd en de cups plus remcilinders schoongemaakt. Wat een troep zat daarin! De cups zagen er nog prima uit. Nieuwe keerringen erin, de zaak met verse remolie doorgespoeld en ontlucht. Probleem is dat de remmen blijven vastzitten. Als ik de ontluchtingsnippels losdraai dan komen de cups wel los van de remschijf. Het probleem zit dus in de rempomp. Het betreft hier het model met rond reservoir. Ik heb het reservoir losgemaakt en ook hier kwam een hoop troep uit. Onderin zitten 2 gaatjes, naar ik aanneem het ontluchtingsgaatje en het retourkanaal. Het ontluchtingsgaatje is open maar het retourkanaal kan ik niet open krijgen. Ik neem aan dat ik nu de remhevel + plunjer eruit moet halen? Ik aarzel even want een revisiesetje kost een hoop euro's, en er gaat al zoveel geld in dit reanimatieproject zitten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2006 14:44 
zo'n gaatje kan je misschien schoonkrijgen met een draadje uit een staalborstel....(ik zeg maar wat hoor nog nooit gedaan). Wat ook zou kunnen is dat je het systeem toch niet 100% ontlucht hebt.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2006 16:13 
Koop een spuitbus remmenreiniger, dat is erg goed spul. Je kunt daar ook je vieze vette handen erg goed mee schoon krijgen trouwens. Spuit dat er in en wellicht in laten trekken.
En anders circuleert er best nog wel ergens een rempomp met rond vaatje in de club. Enne, is er al een foto van de Smurf?
Succes ermee!
Groetjes
Ray

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2006 16:25 
Remmenreiniger is prima spul... voor remmen! Gebruik die zooi aub nooit om je handen mee te wassen of iets dergelijks. Het is namelijk "nogal" giftig en dat kan dus ook door de huid het lichaam binnendringen. Ikzelf gebruik het ook vaak maar trek wel altijd operatiehandschoenen aan en probeer de ruimte waarin ik werk goed te ventileren.

mbt tot de rempomp: kun je die niet met perslucht doorspuiten? Als je zelf geen compressor hebt, gewoon effe langs een garage fietsen met het ding.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 sept. 2006 16:27 
Floris haal de hoofdremcylinder er af en kijk deze goed na.Er zijn mensen leven en je zelf mee gemoeid
Knoei niet want we kunnen je nog niet missen in de club
ouwe-jan die te ver voor je woont anders kwam ik je even helpen hier mee
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 sept. 2006 17:55 | Aangepast door: theojansen 
hoi Floris,
je kan de hoofdremcylinder uit elkaar halen.
voorzichtig het circlipje eruithalen. alles goed schoonmaken.rempotje demonteren. alles weer in elkaar en klaar is kees. bij mij werkte dat eens prima. (als je pech hebt moet je revisiesetje monteren)
p.s. heb je nog tijd gehad voor dat startkoppelingsonderdeel?
theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 sept. 2006 18:41 | Aangepast door: Floris 
Ik ga op zoek naar dat circlipje.
Foto's van de Smurf zal ik maken.
Theo: je hebt mail.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 sept. 2006 19:04 
let op Floris je moet de bogring met een Rechte borgveertang verwijderen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 sept. 2006 23:13 
Floris, je bent zelf ook ervan doordrongen, dat veiligheid voorop gaat.
een setje voor de hoofdremcilinder kost bij Vogel tussen de 12 en 15 euro!!
Je kunt deze ook prima demonteren , en weer terugzetten, maar een nieuw setje is natuurlijk 100% goed repareren.
het gaatje moet je doorprikken met een 0,3 mm draad, of, wat ik van Boeroe heb gehad, een setje doorprikdraden voor de CO2 snijbrander.
daar zit dus zo'n dun draadje bij, daarmee steek je door het gaatje , binnenzijde polijsten zodat er geen scherp randje achterblijft en oude set of rev. setje erin, hopla , goede remmen.
ontluchten? van ondder naar boven pomepen, of remolie erin en een nacht laten staan, dan ontluchten, en klaar is Kees, oeps Floris, enne, ik heb je nieuwe nummer gezien.

groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 sept. 2006 21:12 
Ik heb vandaag de rempomp van het stuur gehaald en ik kon de circlip niet vinden zonder het stofkapje te beschadigen. Het retourkanaal heb ik wel kunnen schoonmaken. Daarna alles opnieuw gemonteerd en de remmen bleven lekker vastzitten, dus we zijn geen reet opgeschoten.

En wat het revisiesetje betreft: ik heb duidelijk opgeschreven dat ik een rempomp met rond reservoir heb. Vogel verkoopt alleen setjes voor het model met vierkant reservoir.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 sept. 2006 15:31 
Ik zou er ook niet vrolijk van worden, Knutselsmurf. Misschien ligt in de clubschuur van Grote Smurf nog een stuur met een rond potje.

Tja, stator, rempotje, niet bepaald een Potige Smurf, maar "Waar komen jullie toch vandaan...??"

Smurfjes,
Gargamel

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 16 jan. 2008 10:41 | Aangepast door: MAST 
Hallo Floris, hoe is dit afgelopen? Ik heb op mijn "nieuwe" cx 500 ook zo'n rond potje en hou na het opknappen van de remklauwen en vloeistof verversen een sponzige rem. Een nacht lang de rem ingeknepen houden(met tie-wrap) hielp tot nu toe niet echt.
Marcel.
PS; hierbij een foto'tje van de "nieuwe": "nieuwe" CX
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 jan. 2008 18:40 
Het is uiteindelijk toch goedgekomen, dankzij 3 maatregelen:
- vuil uit de bodem van het rempotje gezogen met een oude injectiespuit
- T-verdeelstuk losgeschroefd, een beetje 'gekanteld' en er tegenaan getikt om luchtbelletjes naar boven te krijgen
- nogmaals een nacht met tie-rap om de remhendel
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver udent

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 jan. 2008 20:10 
Die T-rap om de handel , daar snap ik nou niks van. Dit duikt regelmatig op in de berichten.
Als de remhandel niet bedient wordt , is er een open verbinding van remklauwen naar het reservoir. Zo kan dan in de nacht, ieder luchtbelletje omhoog stijgen , en in het reservoir , bovenin komen.
Zodra je de handel 1 mm inknijpt, wordt eerst het reservoir afgesloten, en dan gaat de remhandel pas druk opbouwen op de remcilinders.
De leiding moet wel altijd stijgen , en niet een knik met een hoger punt hebben, want dan verzameld daar de lucht , en gaat die lucht nooit naar het reservoir.
Waarschijnlijk is dat T stuk kantelen de ware oplossing geweest.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver yvan
Gast 
#15 | Geplaatst: 17 jan. 2008 21:26 
Bij CMS.nl:

45530404315 prijs 43,00 euro. Is niet goedkoop. Misschien bij Roukama of Siccama ???

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorrem zit vast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven