Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Warme start vergeet het maar

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 7 sept. 2006 09:18 
Goedemorgen cx'ers,

Vraag:klant van mij heeft een silverwing GL500, bij een koude motor start hij prima, maar zodra hij heeft gereden, en de motor is warm, en hij slaat af, dan kan je het vergeten dat je hem kan starten, wat is het probleem?
Wie kan mij een oplossing geven??

groetjes Michael

(ook silverwing rijder, maar zonder startproblemen)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 sept. 2006 09:20 
Ik heb wel een oplossing:

Gewoon door blijven rijden en niet meer uitzetten, zodat je hem niet meer hoeft te starten... ;)

Lieke
(die vandaag haar Shadow weer gaat uitproberen en kijken of zij wel wil starten)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 7 sept. 2006 09:44 
ouwejan en Floris, wakker worden, meestal hebben jullie wel een oplossing, joehoee, zijn jullie al wakker??

groetjes Michael
CX500E (Orca)

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 sept. 2006 10:01 
andere bougie`s gebruiken?

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 sept. 2006 10:35 | Aangepast door: erikcx 
Een geval van Marcel kort geleden lag aan een vervuilde startmotor (de binnenkant was zo vies dat bij hogere tempraturen er geen beweging in kwam).
ik heb geen idee wat het verder kan zijn.
Hoor je het de klik voor het starten of de startmotor bij een warme start? Alle extra info kan het probleem ontrafelen....

Groet Erik

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 sept. 2006 11:10 
Die Marcel dat ben ik. En dat van die vervuilde collector van de startmotor klopt ook. Michael, gooit hij de startmotor niet rond of slaat de motor niet aan. Dus inderdaad even wat meer informatie!

Groet Marcel

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 7 sept. 2006 12:12 
nee die gooit hij wel rond, als meneer de motor warm heeft gereden, of een rit heeft gereden, en staat dan bij de verkeerslichten, mocht hij dan afslaan, dan start hij niet meer, maar hij start prima als hij afgekoeld is. Daarom denk ik maar weet ook zeker dat het de startmotor niet is, maar als ik de berichten lees, ook van voorgaande reacties, begint mij een donker vermoeden toch misschien?? het CDi kastje, en mischien wel de bougies te zijn.

groetjes
Michael
CX500E (Orca)

Schrijver Johnda
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 sept. 2006 12:17 
domme oplossing misschien van mijn kant, maar trekt de tank niet vacuüm. haal de tankdop eens los.
ik heb een doorzichtige benzinefilter tussen m'n slangetje gemonteerd en kan zo mooi kijken of er benzine door stroomt.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 sept. 2006 12:35 
Ja dat zou wel erg bijzonder zijn: met warme motor trekt de tank vacuum en met koude motor niet. Leg mij maar 'ns uit hoe dat kan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gast 
#10 | Geplaatst: 7 sept. 2006 12:49 
Twee essentiele vragen.
Wanneer de motor niet wil starten:

- Is er dan vonk?
- Komt er benzine in de cilinder?

Groet Marcel

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 sept. 2006 14:06 
Ligt je benzineslang niet in een bocht? Ik heb zelf hetzelfde euvel eens aan de hand gehad, alles doorgemeten en gecheckt, geen resultaat. Wat bleek? De benzineslang was te lang waardoor (bij warme motor!) ook de benzine iets verwarmd werd en een "vapour-lock" onstond. M.a.w. de gasdruk van de benzine belemmerde de doorstroom. 2 Centimetertjes korter geknipt en het probleem was opgelost.
Ik ben geen helderziende, maar de tip is dat je het niet meteen te zwaar moet opvatten. De oplossing is soms te simpel voor woorden.

Joker

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 sept. 2006 14:31 
Klinkt i.d.d. als een 'vapour lock'. Dus checken of er wel brandstof in de cylinders komt bij warm starten.
Misschien dat de bougies beschadigd zijn (b.v. een keer te heet geweest) en dus warm doorslaan.
Suc6.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver marco.becker
Gast 
#13 | Geplaatst: 7 sept. 2006 15:14 
Het is toch een gl? dan is het zeker niet de cdi.

ik denk toch dat de start motor het zelf is.
\Dan wil graag weten wat de laad spaning is, als deze te hoog is wil de accu slechter zijn omdat er belletjes op de platen zitten. \
even afkoelen en het geheel werkt weer prima

toch denk ik dat de start motor het zelf is.
groetjes marco.
Tel 0321 312336
\

Gast 
#14 | Geplaatst: 7 sept. 2006 16:00 
Marco, met alle respect, maar Michael antwoordde op mijn vraag dat hij de startmotor wel rondgooit. Blijven dus mijn vragen:
- Als de motor warm is, is er dan vonk?
- Als de motor warm is, krijgt hij dan wel benzine?

Groet Marcel

Schrijver Anoniem
Gast 
#15 | Geplaatst: 7 sept. 2006 19:17 
Michael probeer eens het volgende uit start de motor en draai hem warm, zet hem dan uit en probeer de motor eens aan te duwen. kijk of de bogies mooi vonken als hij warm is.en zet er gelijk nieuwe in.

marco kan wel een gelijk hebben met de start motor als deze niet goed is daaid hij wel rond maar verbruikt zoveel spanning dat de motor niet meer aanslaat vandaar het aanduwen
als je motor warm is.
en dan kun je gelijk alles wat met brandstof temaken heb uitsluiten.
ok hoor het wel
amzilverwing

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Warme start vergeet het maar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven