Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Knipperlicht rechts werkt niet meer.

Schrijver glisz
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 sept. 2006 16:36 | Aangepast door: glisz 
Tijdens het rijden op mijn CX500C 1981, merkte ik dat het rechter knipperlicht het ineens niet meer doet.
Lampen zijn OK, het reais?, aan de rechter kant onder het deksel met het Honda-embleem, is ook goed.(Is er soms nog een clignoteur in de koplamp?)
Wel hoor ik het relais vlink ratelen, dus het rateld(snelknippert) met een zeer hoge frequentie, zonder dat de lichten branden.
Ook aan de andere kant hoor ik het steeds heel even, maar daarna gaat je wel goed knipperen.
Zal het misschien toch de schakelaar zijn? wel contakt, maar geen goed contakt?
Dit is gebeurd nadat ik even met een extra hooge snelheid (150)over de weg heb gereden.
Misshien door het trillen? Massa los?
Misschien is er iemand die kan zeggen wat het meestal of gewoonlijk is, dan hoef ik zelf niet zo lang gaan zoeken cq. meten. Groet, werner

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 sept. 2006 16:53 
een slecht contact , das is zeker , nu nog effe uitzoeken waar de boosdoener zit , effe allles los trekken en terug vast duwen, zal wel los lopen
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver glisz
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 sept. 2006 17:10 
Bedankt PUK, groet, werner

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 sept. 2006 18:49 
Werner wat rij jij hard
maar stil staan dan moet alles goed werken
ouwe-jan
P/S je schrijft dat hij vlug knippert dan is er lamp stuk of bij het trillen maakt hij geen goede massa of stroom
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver glisz
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 sept. 2006 20:41 
Hallo ouwe_jan, het hardrijden was maar voor 2 minuten,om even te testen wat je kan.
groetjes, werner

Schrijver marco.becker
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 sept. 2006 08:58 
als links het wel doet, en rechts niet dan weten we al dat het knipper relai werkt.
Als recht blijft branden mar niet knippert, dan is het afgenomen vermogen te laag. Verkeerde lamp keus en of 1 lampje kapot.
Branden bijde lampje niet en ook op het stuur is geen brandent lampje te vinden denk ik als heel gouw aan de schakelaar.
Bij de schakelaar links op het stuur wordt pas bepaald welke kant gaat branden. Ze maken (;inks en rechts ) gebruik van dezelfde relai en dus ook het zelfde voedings draad.

Loops tekkers in de koplamp na, ik dacht de lichtblauwe draad en als de stekketjes er nog in zitten dan is de schakelaar kaopt.
Kijk naar de soldeer verbinding, heel soms is deze los op de schakelaar en kan met een beetje soldeer de zaak weer voor elkaar gemaakt worden.
groetjes marco becker.
Tel 0321 312336

Schrijver glisz
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 sept. 2006 18:44 | Aangepast door: glisz 
Hallo Marco,

Bedankt voor je info.
Zelf heb ik ook al gedacht dat de schakelaar wel niet in orde moet zijn.
Ik had hem al bijna " buiten" , maar toen ik alles zo zag dacht ik, ik heb toch geen andere laat het maar zo.
Zo doet de linker kant het tenminste nog. Nu ga ik eerst nog in de koplamp kijken,en meten, anders heb ik een schakelaar nodig.( heb je die nog liggen?) Nog bedankt voor de valbeugels.
Groet, werner uit Vlaardingen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knipperlicht rechts werkt niet meer.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven