Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

olielekkage en piepende remmen

Schrijver Albert
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2006 20:22 
Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een CX500. Een CX500 sport om precies te zijn. Het is een netjes exemplaar, ook motorisch ziet hij er nog netjes uit (voor zover ik dat kan zien tijdens een grote beurt).

Ik heb alleen twee probleempjes:
De rem rechtsvoor loopt een beetje aan, hij piept daardoor en ook de schijf wordt heet. Ik heb de remcylinders al schoongemaakt, maar dit wil niet echt helpen. Heeft iemand een oplossing?

Tweede probleem is dat hij een beetje olie lekt aan de onderkant van het blok. Volgens mij komt het uit de vier gaten in de onderkant waar bouten in gaan? Is dit een bekend probleem?

Groeten,
Albert

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 sept. 2006 03:48 
Bij de e-sport ken ik de remklauw niet, maar ik vermoed dat het bewegende deel van de klauw een beetje vastzit. Die loopt op een paar glijpennen die achter rubbertjes zitten (bij het a type).Kwestie van uitmekaar nemen schoonmaken en wat kopervet op doen.

wat betreft de olie lekkage die gaten met draad erin zijn blind dus daar kan het niet vandaan komen maak het blok lekker schoon en kijk eens waar het wegkomt (hou je olie pijl goed in de gaten).

Schrijver Albert
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 sept. 2006 09:11 
Bedankt voor de tip! Ik heb het gisteren geprobeerd en het piepen is gestopt. Echter, de rem loopt nog wel wat aan (de rechterremschijf wordt veel warmer dan de linker). Is het een mogelijke oplossing te rubbertjes van de remcylinders te vervangen?
Ik ga het weekend de onderkant helemaal olievrij maken zodat ik kan zien waar het weg komt.

Groeten,
Albert

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 15 sept. 2006 09:50 
Een handige tip bij remrevisie is het verhaal dat je op deze site kan lezen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olielekkage en piepende remmen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven