Bij montage van een Rickman kuip kan je inderdaad gewoon het originele CX stuur behouden.
En je zit lekker met de handjes uit de wind in de winter.
Wat bij montage wel belangrijk is dat ook de verlengde moeren zijn bijgeleverd; die moeten aan de onderzte ophangbouten van het blok worden gemonteerd. Doe je dat niet dan ligt de kuip scheef tegen het frame aan en past het niet.
En natuurlijk eerst het radiatorcover verwijderen. De steunen komen dan op de bouten van het blok waarmee het in de voorste ophanging vast zit.
En de onderste bouten/draadeinden moet je dus met met die verlengde moeren met er aan gehechte 'bout' verlengen.
Ook moet je de originele stekker voor de "doos" in de kuip hebben en aansluiten in de koplamp. Uiteraard vervalt de originele koplamp met knipperlichten (die zitten immers in de kuip opgenomen) en moet je het afdekdeksel onder de tellers gewoon laten zitten ter vookoming van het indringen van vocht.
En zoals al eerder opgemerkt, het wijst zich eigenlijk van zelf.
Succes met de montage. Met een Rickman Polaris kuip kun je ook op hogere snelehjden rijden zonder dat de boel instabiel wordt. Alleen klinkt eventueel motorgeratel wel extra door in die klankkast.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.