Hallo Edho,
ik neem aan dat je bedoelt dat het lager axiaal (dus in as-richitng) wat heen en weer kan schuiven? Normaal ligt er tussen de lagers een afstandsbus en in de naaf ligt de buitenring van het lager tegen een randje aan. Kortom, het lager ligt blijkbaar wat los in de naaf. Mogelijk door ontbreken van de bus die ouwe_jan bedoelde.
Heb ik ooit gehad bij een BMW wiel. Er is speciale borgvloeistof te krijgen (soort lock-tite) waarmee je het lager kan vast zetten als de speling niet te groot is. Dat betekent lager zo voorzichtig mogelijk eruit om speling in naaf niet nog groter te maken. Dan naaf grondig inspecteren - scheurtjes? Grondig schoonmaken met aceton of zo, ook buitenring van (nieuw!) lager, dan met borgvloeistof monteren. Na een tijdje nog eens controleren dat 't vast is blijven zitten. Zo niet, op forum ander wiel vragen, met losse lagers rijden lijkt me geen goed idee ook al valt het wiel er niet direct af.
Bij die BMW zit 't na een jaar of 20 nog steeds vast voor zover ik weet.
Succes,
Frans
Oh ja, wat heeft dat met balanceren te maken?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰