Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Tellerkabel overleden!

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 sept. 2006 23:12 
Hallo, als herintredende motorrijder rij ik sinds een paar maanden weer lekker op een cx. Toen ik vanochtend naar m'n werk reed gaf de kilometerteller eerst wat vreemde standen aan die geheel niet overeenkwamen met de werkelijkheid om even later helemaal te kappen. Ik neem aan dat de kabel de geest heeft gegeven en wil graag weten of iemand er nog een heeft of zijn ze nog gewoon te bestellen bij de Honda boer? Alvast bedankt!

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2006 23:35 
Deze zijn nog gewoon te bestellen maar draai deze kabel eerst even los en kijk of deze inderdaad gebroken is. Indien de kabel nog heel is dan ben ik bang dat de teller kapot is. Dit is mij ook een keer overkomen. De naald ging zo'n beetje overalheen en liep op het laatst van de as af. Een teller is echter niet moeilijk om aan te komen en redelijk makkelijk te monteren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2006 23:59 
He Wouter bedankt voor de tip, heb de kabel gelijk even losgemaakt en die is inderdaad nog puik in orde, nu dus maar op zoek naar een nieuwe/andere teller! Dus weet je er nog een laat het me even weten.

Ton

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 sept. 2006 08:40 
Welk type CX is het?

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marco.becker
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 sept. 2006 14:41 
ik heb ook nog een bak vol van deze dingen liggen, als het oom het blauwe type gaat dan heb ik die nog zeker liggen.
Tel 0321 312336
Met vriendelijke groet marco becker.

Schrijver marco.becker
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 sept. 2006 14:41 
ik heb ook nog een bak vol van deze dingen liggen, als het oom het blauwe type gaat dan heb ik die nog zeker liggen.
Tel 0321 312336
Met vriendelijke groet marco becker.

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 sept. 2006 16:29 
HO STOP!

Hoeft NIET de teller te zijn! Ik heb dit probleem ook een paar keer gehad, en telkens bleek dat het een stripje metaal in de meenemer aan het voorwiel was die verbogen bleek te zijn! Eerst dat checken dus, dat is de meest simpele oplossing. Kijk in de opening aan de achterkant van de meenemer als het voorwiel draait. Als je dan niets zie bewegen is dat aan de hand. Je kunt je voorwiel van de grond ktrijgen door de motor op de bok te zetten en een kratje bier op zijn kant onder het motorblok te schuiven! Succes ermee, ik geloof heilig dat dat het is!

Groeten
Ray

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 sept. 2006 22:56 
Zeg bedankt voor alle reakties, ik zal morgen de aanwijzingen van Ray eerst eens opvolgen en dan laat ik wel weten hoe het verder gaat.
Mijn CX is overigens van 79 type A.

Groeten,
Ton

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#9 | Geplaatst: 23 sept. 2006 20:48 
Zo ik heb meenemer eens gecontroleerd en dat was inderdaad het probleem. Ik onlangs de vork uitelkaar gahaald om de poten opnieuw te laten verchromen en heb het waarschijnlijk toen niet geod in elkaar gezet:( Was me er ook niet van bewust maar vanaf nu dus wel! Bedankt voor de tip Ray, en helaas voor jullie heb ik (nog) geen andere onderdelen nodig.

Groeten

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tellerkabel overleden!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven