Marc,
een CDI ontsteking (ik neem aan dat jouw CX een CDI ontsteking heeft) heeft veel stroom nodig om zowel elektrisch te starten en gelijktijdig een goede vonk te kunnen produceren. Daarom is deze vorm van ontsteking ook gevoelig voor corrosie op stekkerverbindingen omdat daardoor de weerstand van de bekabeling zeer hoog wordt.
Als alle accustroom naar de startmotor gaat dan blijft er natuurlijk niet genoeg over voor een goede vonk bij een compresie van 10:1 in de cylinder. Schroef je de bougie eruit dan lijkt het alsof inderdaad (onder atmosferische omstandigheden van 1 bar) een goede vonk wordt afgegeven. Maar in de cylinder moet diezelfde vonk wel zeker 10 bar overwinnen. Dus al je 'em aanduwt gaat wel de volledige accuspanning naar de ontsteking en start de motor meteen. Dat lijkt verdacht veel op een zwakke/verouderde accu.
Laad vannacht de accu eens volledig door en kijk morgenvroeg of ie dan wel start. Dan hoor ik dat wel.
Het lijkt mij vooreerst niet zinvol de afstelling van de carbs te wijzigen m.n. niet las de CX totdantoe goed heeft gelopen.
En trouwens het laadstroomgedeelte werkt bij de CDI CX onafhankelijk van de onstekingsspoelen op de stator.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.