Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Aanschaf CX 500

Schrijver Jan Kruse
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2006 19:57 
Hallo,

ik wile een CX500 aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat de zwakke punten zij waar je bij aankoop goed op moet letten?
Alvast bedankt,

Jan Kruse

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2006 20:35 
Ik zou zeker naar de onderzijde van de achterbrug kijken, het plaatwerk daar is erg roestgevoelig.

Het zelfde geldt voor het plaatwerk aan het frame: motorophanging en onder de buddysit. Kijk ook even naar het plateau waar de accu op staat. gelekt accuzuur is funest voor metaal.

De motorolie zal in de regel donker van kleur zijn: een witte smurrie aan de peilstok kan duiden op water / koelvloeistof in de olie.

Vettigheid op de voorpoten kan duiden op oliekeringen die aan vervanging toe zijn.

Daarbij uiteraard een proefrit: vlot starten (liefst te testen bij een echt koude motor), goed rechtuit rijden, geen onzekere bewegingen in de bochten, en remmen die je het gevoel geven dat er wat gebeurt.

Ik denk dat andere clubleden ook nog wel tips zullen geven; tot zover de punten waar ik op zou letten.

Succes, Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 sept. 2006 22:05 
Ik sluit me aan bij bovenstaande

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 sept. 2006 22:18 
Als je Engels goed is klik dan op onderstaande link. Hier is zo'n beetje alles beschreven waar je goed op moet letten.

Er zijn voldoende van deze machines te koop dus kijk goed om je heen.

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/buying_tips/

Success!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 sept. 2006 22:28 
En wie weet vindt je nog wat leuks op de motormarkt Hardenberg, daar vond ik mijn 'Lel'.

Gea (met dank aan het draadje van Floris)

Schrijver Jan Kruse
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 sept. 2006 07:41 
Bedankt voor de reacties. Ik ga vandaag naar een CX kijken en zal proberen mijn voordeel te doen met deze informatie.

Jan

Schrijver Jan Kruse
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 sept. 2006 21:23 
Heb hem bekeken, maar was niet wat. Veel oopervlakkig roest, metaal van buddyseat deels weggeroest, oliedruppels onderaan het blok, koppeling was vervangen maar bij dicht maken van blok geen originele pakkingen gebruikt, dus in hoeverre de reparatie goed is uitgevoerd???
We zoeken rustig verder.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 sept. 2006 22:33 
Waar je bij een volgend bekijken van een CX ook naar kunt kijken is het zwarte kunststof tussen cinlinderkoppen en carbeurateurs: willen nog wel eens haarscheurtjes in zitten, in een ernstige situatie zouden zij kunnen lekken en het aangezogen mengsel beïnvloeden.

Ik zou zeggen: rustig verder zoeken ...

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Aanschaf CX 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven