Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

koppeling

Schrijver spitfire
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2006 17:01 
hoi,
Aan wat kan je zien of horen dat je koppeling versleten is?

Mijn cx500 custom maakt en zingend geluid vanaf 3000t/m .Wanneer ik de koppeling intrek is het weg,kan het de koppeling zijn of is het een ander euvel

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2006 19:12 
dat zingende geluid is de berijder!
maar je kunt,door op de snelheid te letten,en dan gas geven zien of je koppeling nog goed is. want gaat het toerental omhoog en de snelheid niet dan is je koppeling versleten

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2006 20:07 
Dat zingende geluid kan ook de cardan klok zijn
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2006 09:50 
zingende geluiden worden veroorzaakt door versleten lagers en of slechte tandwielen.
Het is volgens mij de koppeling zelf niet.
Het is vaak een slecht lager.
Het kan de kardan zijn, het kan ook zijn dat er te weinig olie in het blok zit.
controleer ook of er genoeg olie in het kardan huis zit.
Zingen van de motor is opzich zelf niet erg, vooral oude motorfietsen en oude auto's hebben daar last van.
Dit komt door de manier hoe toen der tijd de zaken gemaakt zijn. Tandwielen zijn in die tijd nog erg hoekig.
Bij een cx hoort er eigenlijk niks te janken en of zingen. Iets mag maar het mag niet iritand worden. als men de koppeling in knijp is de kracht van het loop werk af. Hierdoor kunnen de tandwielen en lagers vrij draaien en worden door de olie gedempt. Bij belasting moeten de lager en tandwielen werken en de olie is nu niet in staat om het geluid te dempen.
Vermoedelijk heb je ergens overmatige slijtage.
controleer de olie filter en spoel deze eens uit met wat benziene. Ouwe jan geeft zelf aan om het olie filter door te zagen aan de bijde kopse kanten. Je kan dan het olie filter als een harmonieka uit elkaar trekken. wie weet vind je rommel.
grijs sludge in het olie filter huis duid op slijtage.
Ik denk zelf dat er ruimte zit op het koppelinghuis lager. Dit hoeft geen probleem te zijn als het maar niet erger word en de olie schoon blijft.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver spitfire
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2006 18:36 
alvast bedankt voor de tips ,k'zal alles eens deftig controleren

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven