Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

"Zwetende" pakking

Schrijver Albert
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2006 12:26 
Mijn CX lekt een beetje olie. Ik merkte dit op doordat het blok aan de onderkant helemaal vet was. Na dit goed schoongemaakt te hebben, kwam ik er achter dat het door de pakking van het dekstel helemaal voor op de motor lijkt te komen. Niet het koppelingsdeksel, maar het deksel waar het koppelingsdeksel op zit. Het vreemde is dat het alleen aan de rechterkant lekt. Heeft iemand een idee van de daadwerkelijke oorzaak (is het echt de pakking) en wat is de oplossing hiervoor?

Groeten,
Albert

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2006 14:30 
Dat is dus het voorste motordeksel.
De pakking tussen dat deksel en motorblok heeft nogal de neiging van ouderdom / uitdroging te gaan zweten / lekken.
Enige remedie: vervangen
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2006 15:07 
Of gewoon een beetje laten lekken. Ik heb een oude Amerikaan en als die stopt met lekken, weet ik dat het tijd wordt om weer wat olie bij te vullen ;-)

Nee, Japanners mogen eigenlijk niet lekken, dat is slecht voor het imago. Pakking vervangen dus...

Succes,
Edward

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2006 16:50 
Of gewoon een beetje laten lekken. Ik heb een oude Amerikaan en als die stopt met lekken, weet ik dat het tijd wordt om weer wat olie bij te vullen ;-)

Het ziet er ook niet uit al die olie vlekken al waar je motor heeft gestaan..

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2006 18:58 
Dit kan inderdaad de pakking zjin van het carter deksel maar ook de pakking en olie keering van het toerenteller behuizing kan lekken. Ik raad je dus aan om meteen alles te vervangen. Dit is niet moeilijk om te doen. Het enige waar je waarschijnlijk wat moeite mee zal hebben is de fan die er dan wel af moet.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2006 09:12 | Aangepast door: Albert 

Het ziet er ook niet uit al die olie vlekken al waar je motor heeft gestaan..

Olievlekken? Dat valt ook wel een beetje mee. Een keer in de zoveel tijd valt er een druppel na het rijden (alleen de warme olie gaat erdoor) op de plek waar hij geparkeerd staat. Het is meer dat de onderkant van het blok vet en dus smerig wordt.

Er zitten dus geen assen ofzo in dat deksel? ik was bang de de krukas of nokkenas in dat deksel zou steken, waardoor het eraf halen en erop zetten een hele klus zou worden, maar dat valt dus mee. Die fan, daar heb ik meer over gelezen in andere posts.... Nou ja, maar gewoon proberen.

Groeten,
Albert

Schrijver marco.becker
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 sept. 2006 09:38 
meestal is het blok toe aan een pakking verversing,
groetjes marco.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 sept. 2006 23:01 
Alle pakking vervangen ?

Ai! Ik denk dat ik een soortgelijk, of misschien wel hetzelfde probleem heb. Vandaar dat Ai!

Ook mijn blok is aan de onderzijde een tikje vettig.

Harmony,
Hans.
( denkt aan een vroege winterstop )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2006 07:52 
Ai Ai ik heb een dergelijk probleem bij mijn 78 cx.

De tijd zal leren wat ik er aan ga doen (of juist niet)

Schrijver Lemmy
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 okt. 2006 22:57 
Hmm...mijn blok is ongeveer aan alle kanten vettig... ;)

En om nu het hele blok uit elkaar te trekken...uit elkaar lukt me wel, maar het in elkaar zetten is het probleem.

Zijn er overigens leden die een soort 'workshops' (kunnen) geven? Ben wel van plan om mijn cx op te knappen na de winter maar heb er geen ervaring mee. Nou ja, buiten het blok gaat het allemaal wel lukken maar 't lijkt me ook wel interessant om eens mee te kijken met een blokrevisie.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#11 | Geplaatst: 13 okt. 2006 23:15 
Heej een workshop lijkt mij ook wel wat.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 "Zwetende" pakking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ MAST, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven