Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

achtervering kraakt?

Schrijver bass38
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2006 21:16 | Aangepast door: bass38 
Hallo, ik heb mijn 650cxe bij een hondadealer binnen gedaan voor nazicht.
Ik heb deze moto 1maand en wou wel eens weten of hij ok was? De mekanieker vertelde me dat hij ok was behalve een gekraak met de achtervering? Hij zei dat dit veel werk was om op te lossen? Is dat zo? Ik ken er echt weinig van, maar wil wel veilig rijden. De man zei om zo verder te rijden? Graag jullie reactie?
Bedankt Ronald

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2006 21:42 
Hallo Ronald, bij de modellen met de prolink achtervering (zolas de 650E) schijnt het vaker voor te komen. Lees ook dit verhaal op het prikbord.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2006 22:37 
Dit zijn de bussen waar de monoschock op beweegt. Deze moetenw eleens uitelkaar o goed ingevet te worden. Doorrijden hiermee kan wel maar komt het niet ten goede. Het is wel wat werk om het uit elkaar te halen en in te vetten maar niet moeilijk om te doen en het zal allemaal langer meegaan.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 sept. 2006 19:19 
Het is veel werk, zeker als het tegen zit. Het een en ander kan zo maar vast gerot zijn en is niet meer los te nemen. Als dat het geval is zal er met de haakse slijper de onderpan los gesneden moeten worden. Dan kan men pas alle bouten verwijderen.
Alle bouten dienen vervangen te worden.
Er zitten veel glijbussen in met rubber keerringen.
Alles moet schoon gemaakt worden en na gemeten worden. Bij te veel speling moet men de onderdelen vervangen.

Dit is een kostbare grap. Dan moet alles weer inelkaar gezet worden. Het is zeker geen klus voor een leek en eigenlijk heb je een motorbrug nodig, zeker in die gevallen waarbij het een en ander vast zit.
Met vriendelijke groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2006 21:39 
ik weet inmiddels uit ervaring dat de slijptol er soms aan te pas moet komen om de hele zaak te demonteren als het goed vastgeroest is . een busje kost al gauw 10 euro ex btw. en sommige van die keerringen zijn gewapend in een ijzeren kommetje en kosten 7,50 per stuk.(6X)
je hebt er snel een paar nieuwe nodig, dus alles bij elkaar een heel bedrag.(afgezien van het werk natuurlijk).
als je niet zeker van je zaak bent zou ik het maar uitbesteden.
succes met je beslissing.
theo

Schrijver Folkert
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 maart 2007 18:34 
Afhalen van Prolink ging bij mij erg makkelijk.. Eerst uitlaat eraf daarna alleen de onderste delen eraf gehaald.. ( schokbreker boven vast laten zitten )

Maar jammer genoeg zitten 3 bussen echt vast en moet ik die dus vervangen. Alles zwaar ingevet en weer inelkaar gezet en geen gekraak meer, maar 3 bussen werken dus niet goed Glijen dus op de bouten ipv bus zelf.

Ik was er drie uurtjes mee kwijt.. Maar goed, het moet binnenkort nog eens..

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achtervering kraakt?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven