Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

klepdeksels verchromen

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2006 21:16 
Wie heeft er positieve of negatieve
ervaringen met het verchromen van aluminium klepdeksels en andere aluminium delen van de CX.En een goed adres om het te laten verchromen

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2006 21:25 
Een van mijn CX'en heeft verchroomde klepdeksels.
Na een aantal jaren komen er zwarte putjes in en laat het chroom los. Misschien is de voorberwerking niet goed geweest, maar het ziet er nu niet meer uit.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2006 22:08 
Heb o.a. klepdeksels, delen van carb laten verchromen bij "electro metaal tollenaar" in Rotterdam. Oliefilterdeksel begon na +/- 3 maanden te bladderen. Na contact te hebben gehad, onderdeel opgestuurd, om te herchromen. Eerst proberen ze standaard procedure, daarna een andere behandeling. Volgens hun zijn erg veel soorten legeringen en ze moeten proberen welke het beste pakt.
Adres: Koepelstraat 30/32
3031 VD Rotterdam
010-4136828
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2006 22:12 
Bij Bernd Muhl in Duitsland kan je de deksels "omruilen" (+bijbetalen) voor hoogglans gepolijste exemplaren. Kijk op de "angebote" pagina van zijn site, scroll daar een stuk naar beneden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 okt. 2006 22:52 
en als je er graag een beetje ( veel ) tijd wil insteken, kun je ze ook zelf polijsten, ( heb ik ook gedaan) iets minder glans natuurlijk dan verchromen maar ben zeker tevreden, en ze poetsen zich simpel in de toekomst ( zonder bladeren)
groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 okt. 2006 23:26 
Het scheelt aanzienlijk: eenmaal kleppendeksels, raditeuromlijsting, koppelingdeksel en als je dan nog zin hebt het aluminiumvan van de voorvork grondig poetsen (met Belgom Alu) en je rijdt er met in het vervolg met af en toe een beetje opwrijven prachtig bij. Af en toe wat vettigheid met WD 40 (pas op bij de remschijven) helpt ook prima om het zaakje glanzend te houden. Het geheim: aan gladde oppervlakken hecht vuil minder aan. En van afbladderen geen sprake.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ffroidbise
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 okt. 2006 00:28 | Aangepast door: ffroidbise 
Als je kijkt op mijn site onder de sectie workshop/hoe maak ik mijn eigen spatbord dan zie je een volledige beschrijving van hoe je van alluminium een gepolijste chromelook krijgt.

ffroid (die alles graag ziet blinken)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 okt. 2006 08:42 
In plaats van chromen kan je het ook laten poedercoaten. Dit blijft jarenlang mooi en gaat ook niet pitten.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 okt. 2006 17:38 
iedereen bedankt voor de reacties .
ik denk dat het maar gewoon spuiten wordt met hitte bestendige Motip lak .
Bij mijn zwager bladderd het chroom er ook af vandaar mijn vraag op het forum

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 okt. 2006 12:41 
Ik lees vaak dat VHT lak 't beste is. Zowel qua kleur als qua duurzaamheid. Als je even Googelt kun je er meer over vinden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 klepdeksels verchromen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ MAST, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven