Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Benzineverbruik

Schrijver Haroldsplace
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2006 15:13 
Er zal ongetwijfeld wel iets terug te vinden zijn, maar ik kon het niet vinden. Het volgende: Ik heb hier een CX500 en die verbruikt 1:12 tot 1:13. En ik rij niet harder dan 100. De bougies en de luchtfilter zijn al vernieuwd. Mogelijk dat de naalden cq de sproeiers vernieuwd moeten worden. Is daar nog aan te komen, want die motor moet toch zuiniger kunnen rijden. Wat is jullie verbruik zo ongeveer?

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2006 15:18 
Over dit onderwerp is inderdaad al vaker geschreven. Ik rijd gemiddeld 1:20 met mijn CX500. Als ik wat meer haast heb 1:18. Uit mijn hoofd is dat ook zo'n beetje het verbruik van andere CX'ers.

Die van jou is dus nogal dorstig. Ik zou het ook in het luchtfilter zoeken, maar die heb je al vervangen. Wellicht dat anderen nog suggesties hebben.

Groet Marcel

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2006 15:25 
.... nog vergeten te zeggen dat bovengenoemd verbruik van 1:20 bij 120 km/u is.

Marcel Gosselink

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2006 16:46 
Hallo, als je bij de zoekfunctie van het prikbord zoekt op "verbruik", en het aantal dagen op 1200 zet, krijg je heel wat reacties te zien die met dit onderwerp te maken hebben. Vervuild of verstopt luchtfilter en naalden/sproeiers zijn vaak de oorzaak van verhoogd verbruik. Maar ook remmen die blijven hangen/slepen, te zachte banden doen het verbruik toenemen. benzineverbruik
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 okt. 2006 22:18 
Bij mij is het verbruik ongeveer 1:18.
Komt denk ik hoofdzakelijk omdat ik de snelweg nog steeds mijd. Wanneer in wwon-werk doe is het binnedoor veel korter, en rustiger, en ik krijg de afstand over de snlweg verrekend...

Harmony,
Hans.
( die 1:18 al vrij veel vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver janreb
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2006 23:58 
Wat een belangrijke rol speelt is de bedrijfstemperatuur. Als je alleen korte ritten maakt komt de motor nooit op bedrijfstemperatuur. Bij hele korte ritten kun je het meemaken dat je niet verder komt dan een op 8.

Schrijver Johnnoo
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2007 11:20 
Ik kom op elke rit die ik rij niet verder dan 1:12
Rij gemiddled ritten die langer zijn dan 25 kilomtere minimaal en rij best netjes
luchtfilter is al vervangen!

Zou klepstellen en carbsynchronisatie hier nog een aandeel in kunnen hebben??

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 jan. 2007 13:31 
zo'n laag verbruik linkt mij in de oren als: Ga toch afstellen en onderhoud plegen!
Als de kleppen, nokkenasketting, filters, vloeistoffen en zo goed zijn onderhouden en op tijd vervangen zou het verbruik een stuk minder moeten zijn....

hebben jullie genoeg en op tijd onderhouden??

Groet Erik

Schrijver Johnnoo
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 jan. 2007 14:40 | Aangepast door: Johnnoo 
Ik neem aan dat je hoog verbruik bedoelt ;-)
Ik heb mijn CX van iemand gekocht die zei dat ie hem altijd netjes bij de dealetr onderhouden had. Dat ie er alleen al 6 jaar niet op reed. Dat zou voor de klepspeling dan niet ernstig moeten zijn

Vloeistoffen zien er allemaal goed uit en verbruikt ie ook niks van. Klepdekselpakkingen zijn reeds binnen dus het nakijken en stellen zal snel gebeuren!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Benzineverbruik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven