Het volgende probleem is leuk voor een lange winteravond-zoektocht. Maar omdat het mijn woon-werk CX betreft, kan ik daar niet helemaal op wachten.
Het gaat om mijn richtingaanwijzers. De volgende verschijnselen doen zich voor:
1. met contact aan knippert het lampje van de niet ingeschakelde richtingaanwijze heel flauwtjes mee.
2. zet ik stadslicht aan dan blijven de knipperlichtlampjes beiden hetzelfde doen als onder 1., terwijl ook het lampje van het standlicht in de koplamp meeknippert.
3. zet ik dimlicht op dan branden beide knipperlichtlampjes (zonder dat de richtingaanwijzerschakelaar op links of rechts staat) vol. De lamp in de koplamp brand zeer zwak; gloeit meer. Het stadslichtlampje brand wel vol.Geef ik richting dan knippert er niets. Ook het realis hoor ik niet.
3. het groot licht doet het niet meer. En dus heb ik in die stand van de lichtschakelaar het verschijnsel als onder 1.
4. ik heb het knipperlichtrelais al verwisseld voor een goede; geen verandering
5. ik heb de achterste knipperlichten even losgemaakt; de lampjes van de richtingaanwijzer in de cockpit branden vol maar er knippert voor niets. Ook het relais hoor je niet.
Zelf denk ik aan sluiting / contact van draden achter de koplamp. De schakelaars op het stuur heb ik al ingespoten met contactspray evenals het contactslot.
Het gebeurde gisteren ineens onder het rijden. Wat ik zo vreemd vind is de kruisbestuiving tussen koplamp en richtingaanwijzers.
Dus wie kan voordat ik a.s. zaterdag de uitdaging met gereedschap te lijf ga (kuip er af,
- de bedrading doormeten/ stekkers schoonmaken en de zaak goed aansluiten
- gelijk de kapotte lampjes in de toerenteller vervangen,
- rechter koppakking + klepseals vervangen,
- het koelsysteem doorspoelen
- de remblokken voor vervang incl nieuwe remvloeistof
- en een af en toe lekkende rechter carb schoonmaak (vlotterkamer ?),
- en dan ook gelijk nieuwe olie er op, kleppen en nokkenasketting stellen
- dus eindelijk weer eens groot onderhoud pleeg met het oog op de donkere maanden voor en na de kerst,
het eerste puzzelstukje leggen ??
This posting has been generated with 100% recycled electrons.