Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Nokkenasketting

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 7 okt. 2006 20:47 
Ik kwam deze foto serie tegen op het web. Mooi voorbeeld van wat een gebroken nokkenasketting spanner een schade kan aanrichten in het CX blok.Kijk vooral bij foto's 8, 10 en 12.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 okt. 2006 21:14 
vandaar dat ik de nokkenas ketting maar preventief vervang nu mijn blok toch open ligt.
moet er niet aan denken dat dit met 120 km per uur gebeurd ..

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 okt. 2006 22:13 
Valt nog wel wel mee hoor.

Van dit "bout- en carterslijpen" door de nokkenasketing heeft bijne elke CX last. Daarom is het goed een magnetische olieaftapplug te monteren.
En natuurlijk regelmatig olie + filter vervangen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 okt. 2006 21:07 
Hoi Allen,

Ik kan jullie vertellen dat je precies kan horen bij welke toerentallen de ketting staat te zagen en freezen! Bij mij hoor je dat echt tussen de 4 en 5000 toeren. Ja, ook ik moet er aan geloven! Het blok van het zijspan zal eronderuit moeten! Ik weet alleen nog ff niet waneer ik dat ga doen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nokkenasketting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven