Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koel vloeistof vervangen

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2006 22:21 
Binnenkort wil ik de koelvloeistof vervangen.

Nog zaken waar ik op moet letten?

Hoe zit het met ontluchten?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2006 22:37 
Koelvloeistof geschikt voor aluminium motorblok (Gamma). Vooraf spoelen met een reinigingsmiddel, geschikt voor aluminium motorblok, is nuttig (Brezan of andere autoonderdelen zaak). Goed naspoelen, daarna afvullen met koelvloeistof. Motor op bedrijfstemperatuur laten komen, afkoelen, eventueel navullen in de radiator. Zorg dat het expansievaatje niet boven maximaal komt (1ste maal tot min. vullen, laatste keer tot max.).
Suc6
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2006 08:44 
Als je het koelvloeistof wilt vervangen dan moet je eigenlijk ook het expansie vaatje leeg krijgen. Lijkt moeilijk maar is eigenlijk heel makkelijk. Voordat je de aftap plug los draait laat de motor heel even warm draaien zodat het koelsysteem op druk komt. Laat de radiateurdop nog even zitten maar draai nu de aftap plug los en als het goed is wordt het vaatje dan vanzelf leeggezogen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver jerrimy
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2006 12:17 
i.p.v. de aftapplug welke kwetsbaar is want van plastic, haal ik liever de onderste slang los.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2006 12:20 
Dikkezeug en jerry alvast bedankt voor de tips. Ik heb de koelvloeistof inmiddels gehaald en wil deze morgen vervangen. Ik zal berichten hoe het is gegaan.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 okt. 2006 14:37 
De vloeistof is vervangen en het is goed gegaan.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koel vloeistof vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven