Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Opwarmen van de Carb-jes

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2006 20:06 
Hoi,

Mijn zeer gewaardeerde CX heeft een klein probleempje : Als het koud is start hij slecht. Nou is dat niet zo raar, want daar heb ikzelf ook last van, s'ochtend vroeg al het koud is.

Nou weet ik best dat als ik de carb's even opwarm, dat de CX dan echt wel in één keer aanslaat. Maar hoe warn je carbjes op?
Ooit eens wat gelezen over een föhn, met de diverse brandweer problemen erbij. Dus dat was niet zo'n goed idee, misschien.

Dus wat dan ?

Het klinkt idioot natuurlijk, maar ik kook wat water, zet een bakje onder de carbjes, en giet daat kokend water in. Ook even kokend water over de bovenkant van de carburateurs. Even wachten, choke uit, en vrijwel in één keer starten.

Idioot, maar het werkt wel. Is er een minder idiote manier waardoor mijn lieve CX-je, die misschien wel boos is dat 'ie buiten slaapt, s'ochtends een beter en wat startbaarder humeur heeft ? Dus zonder dat ik 'em eerst in een badje moet doen ?

Harmony,
Hans.
( heeft het 's ochtends ook wel een koud )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2006 20:32 
Hallo Hans, ik weet niet hoe goed jou Duits is, als je dit verhaal kan lezen,en daarna toepassen bij jou carb's, heb je wellicht minder moeite om je motor gestart te krijgen. Wat ook helpt is een goede accu, en bougiedoppen zonder interne weerstand. (vervangen door balpenveertje)
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2006 21:44 
Das war gans nicht einfach, Marcel. Ich habe es gelesen, aber ich denke das mein Deutch in schreiben nicht so gut ist als in lesen.

Oftewel. Ik kwam, en las. Maar ik denk dat ik het toch eerst maar even vertaal, voordat ik de diverse afdicht dopjes ga plaatsen.

Harmony,
Hans.
( die ook in Nederlands veel vouten maakt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 okt. 2006 08:29 | Aangepast door: ouwe_jan 
Hans doe het maar met de afdichtings dopjes het zijn er twee
FESTO nummer 6213 CV-PK-3-B
deze worden gebruikt bij lucht ventielen
Al diversen gemonteerd en iedereen is er over te spreken
groeten van ouwe-jan
wil je er meer van weten stuur dan een e_mail naar mij toe
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Opwarmen van de Carb-jes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven