Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zijn in bezit van kilometerklok met ROOD lampje

 
Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 okt. 2006 13:30 | Aangepast door: ouwe_jan 
Mijn kilometerklok was stuk,nu ben ik bezit van een kilometerklok met een ROOD lampje voor snelheids lemiet
Wie heeft voor mij een schema om deze aan te sluiten,verders kan deze op een GL650 gemonteerd worden.
Volgens Floris werd deze enkelt maar in JAPAN gebruikt!!!!!!!
wie weet de juiste gegevens hier voor
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 okt. 2006 16:18 
Hallo Jan, heb je hier wat aan?
Ik ga nog zoeken of ik meer kan vinden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 okt. 2006 16:39 
antoon , jij moet het antwoord hebben, jou gl is tovh japanse " rechtstreeks " import special edition
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver antoon

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 okt. 2006 17:08 
Rene,Bij mij gaat er geen ROOD lampje branden,alleen als ik contact maak.Maar niet bij de snelheid!Dus aan mij heeft Jan ook niks.
Groetjes Antoon.

Schrijver kostwinder
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 okt. 2006 12:40 
Jan,
Als ik jouw vraag bekijk, dan ben jij alleen in het bezit van een klok met rood lampje. De rest van jouw GL is dan dus niet oorspronkelijk voor de Japanse thuismarkt.
Wat betreft deze klok, de getallen die erop staan zijn dan ook vanaf de 80 Km/h met ROOD gedrukt.
Om het lampje te laten branden heb je een extra relais nodig.
Als het goed is, dan komen er uit de klok een tweetal draden.
Deze zijn van een contact dat sluit bij 80 Km of sneller.
De ene draad moet dan aan de 12V en de andere aan de spoel van het relais.
De andere kant van de spoel gaat dan aan de massa.
Van het rode lampje moet je dan de ene draad aan de massa leggen, en de andere aan het contact van het relais.
De andere draad van het contact van het relais moet dan aan de 12V.
Deze constructie is zo gemaakt, omdat het contact in de teller nogal teer is.
Zou je het lampje rechtstreeks door de schakelaar in de teller laten schakelen, dan is de kans groot dat je klok opfikt, omdat de lampstroom te groot is voor het (tere) contact in de teller.
Het relais dat hierbij hoort, is speciaal hiervoor gemaakt, en hoort achter het lamphuis te zitten (bij een custom).
Mocht je zelf een andersoortig relais ertussen willen zetten, dan adviseer ik jou om een relais te nemen met een zo hoog mogelijke spoelweerstand.
Dit om de reeds genoemde stroom door her tellercontact zo klein mogelijk te houden.
Denk aan iets van 1000 Ohm of hoger.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groet, Koos.
[b][/b]

Schrijver Frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 okt. 2006 10:00 
[Via mail, van Beussie]




Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zijn in bezit van kilometerklok met ROOD lampje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven