Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koude handen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Martien
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 okt. 2006 20:14 
Ik gebruikt sinds 6 maanden met mijn CX500C voor woon werk verkeer. Nu de winter voor de deur staan ben ik aan het uitkijken wat ik kan doen om geen hele koude handen te krijgen. Zijn er van jullie kant bruikbare tips en truks om de kou uit de vingertoppen te krijgen en houden.
Denk aan:
Verwarmde handvaten
Verwarmde handschoenen
Kap om de handvaten

Martien

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 okt. 2006 20:18 
Verwarmde handvaten hebben als nadeel dat ze de binnenkant van je handen verwarmen, terwijl de kou juist aan de buitenkant toeslaat. Verwarmde (regelbaar!) handschoenen in combinatie met kappen werkt prima.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 15 okt. 2006 21:23 
Ik kom net binnen...met koude handen. Ik wil wat anders gaan proberen: warme dunne thermohandschoenen in combinatie met ruime buitenhandschoenen. Iemand hier ervaring mee ?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2006 21:30 | Aangepast door: voorbijganger 
"Vorig jaar een paar stuurmoffen overgenomen van iemand, deze heb ik nu bekleed van binnen.
Op de BMW heb ik handvatverwarming in combinatie met deze moffen geen koude handen meer.

Maar ook de moffen alleen houden behoorlijk kou buiten, is we; lastiger dee handels (koppeling en voorrem te bedienen)

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 okt. 2006 21:56 
Coen, ik heb een paar dunne handschoenen (met de naden naar buiten gericht) en een paar gewone stevige leren handschoenen. Dit hoorde bij elkaar en beschermt tegen de kou tot -35 C. Maar het valt mij tegen. Je vingers worden nogal stijf en onbeweeglijk door die twee lagen, waardoor je......... koude vingers krijgt! Misschien had ik toch een maatje groter moeten nemen, maar ik ben dus tot nu toe niet enthousiast.

Groetjes,
Gea

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 okt. 2006 23:21 | Aangepast door: Hans 
Zo heel erg veel overcapaciteit heeft de dynamo van de Cx niet.
Met het licht aan is er geloof ik nog maar 60 Watt bewchikbaar.
Dat lijkt mij niet genoeg voor handvatverwarming.
Vandaat dat Bernt Muhl extra zware dynamo's aanbiedt.

Ik heb best goede ervaringen met thermohandschoenen. Langer dan een half uurtje beschermen ze evenwel niet tegen de kou (ik doel dan op ca -10 graden), maar de rit naar mijn werk is dan al volbracht.
Ooit eensbij - 22 graden gereden; brrrrrrrrrr wat koud !, kwam zelf bijna niet meer van de motor af.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jerrimy
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 okt. 2006 06:55 
Ik heb eigenlijk een hekel aan dikke handschoenen op de motor....maar ik heb er wel een paar.
Ze zijn van Dane het is een kruising tussen een want en handschoen. Deze zijn lekker warm hoor !

Schrijver Bikermouse
Gast 
#8 | Geplaatst: 16 okt. 2006 12:07 
Ik heb ook een paar (dikke) handschoenen van Dane en daarmee kom je de winter wel mee door.

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 okt. 2006 16:48 
Twee voorwaarden, als je geen verwarmede handvaten/handschoenen wilt aanschaffen:

1. Luchtlaagje: Koop geen strakke motorhandschoenen, je moet namelijk een klein luchtlaagje creeren tussen handschoen en hand. dat luchtlaagje stelt je lichaam in staat zelf een kacheltje te zijn. Geen tussenlaag (dunne handschoenen onder je motorhandschoenen) beperkt de mate waarin je lichaam in staat is je te verwarmen. Optimale verwarming bereik je volgens deze theorie met wanten (4 vingers warmen meer dan 1).Let op: Niet met koude handen beginnen, dat kost teveel energie.

2. Isolatie. Koop handschoenen met voldoende kou-buiten-houdende en warmte-binnen-houdende werking. Dit kun je bevorderen door kapjes op je stuur te monteren, want een frisse rijwind is meedogenloos.

NB: Op deze manier kun je probleemloos bij -20 in je blootje in een goed geisoleerde slaapzak overnachten. Ik weet uit ervaring dat je dan beter slaapt dan mensen die met drie lagen kleding de slaapzak induiken.

Sterkte,
Edward
(suggestie: Winter-SJK)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#10 | Geplaatst: 18 okt. 2006 17:51 
Winter-SJK: Zie ik wel zitten. Ik neem mijn persoonlijke kachel wel mee..

Lieke (die het aan de voorzitter zal voorleggen).
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 okt. 2006 18:14 | Aangepast door: Floris 
Wie heeft zin in een kouwe klauwenrit in februari? Bij voldoende belangstelling (laten we zeggen 10 deelnemers) wil daarin wel het voortouw nemen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 18 okt. 2006 19:31 
Ik meld me hierbij aan voor de "kouwe klauwenrit".
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#13 | Geplaatst: 18 okt. 2006 19:44 | Aangepast door: Engeltje 
Lijkt me leuk, bij deze meld ik ons (Coen en ik ga ervan uit ook Michael, en evt. de Kids en My-Self)ook aan. Moet het alleen niet zo warm zijn als bij de turbo-club vorig jaar oktober: De Non-Watjes-rit (zie On the Road-Coen's toerjournaal), anders kunnen we nog niets testen.

Lieke (die het een leuk idee van Floris vindt.)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 okt. 2006 20:17 
Ik heb BMW winter- en zomerhandschoenen. Geen centje pijn (tot -5ºC).
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 20 okt. 2006 15:00 
Voor een winterrit ben ik wel te porren...

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koude handen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven