Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

exspansievat vraagje

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2006 20:41 
Zoals eerder geschreven het expansievat van een cx is lek.

Ben dus op zoek naar een ander, dat heb ik gevonden maar omdat die nog in de motorzit is het nog ff een prbleem.

De eiegnaar zegt dat het veel werk is om het er uit te halen. Ik heb mijn ouder er ook nog niet uit.

Is dat veel werk exspansievat eruit halen? Moeten de carburateurs eraf, of is het door te kantelen tussen het frame weg halen.?

wie licht een tip van de sluier op?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2006 21:22 
Carburateurs aan zijde cyl.kop losmaken, cardan aan blok zijde even los. Dan karretje eronder en hele blok los stukje naar voren schuiven. Iets beters is mij niet gelukt bij hetzelfde probleem!

En lijmen lukte me ook niet!

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 16 okt. 2006 23:06 
Hallo Ton, volgens de een moet het blok eruit, de ander zegt dat het niet hoeft. Lees deze verhalen maar. Ik hoop dat het je lukt om het vaatje te vervangen zonder het blok te hoeven uitbouwen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcob
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2006 09:13 
Hallo, ik heb nog wel een expansie vaatje liggen los in de doos.

Ik denk dat als je het vaatje wil monteren dat het wel zinvol is om het hele motorblok te demonteren. De reden hier voor is dat je op een zeer moeilijke plaats 2 m6 boutjes los moet nemen. Om deze los te halen ben je heel klote aan het sleutelen. Dit kost veel tijd en moeite. Dan moet het vaatje er nog uit. Volgen mij gaat dat niet zomaar, maar met enig geweld zal het er wel uit komen. Echter het probleem gaat pas ontstaan als je de m6 boutje dol, lam, draait en of af breekt. Ja dan moet het blok er dus toch uit. Wil je het goed doen, dan zal je het hele blok er uit moeten halen. Hang de carbarateurs met een touwtje aan het frame want die kunnen blijven zitten. Als het blok er uit is kun je er goed bij en maak je allees gelijk even schoon.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Vaatje is voor 5 euro af te halen op het volgende adres,
vliegersveld 37
8256 gn biddinghuizen.

tel 0321 312336
met vriendelijke groet, marco becker.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 okt. 2006 17:44 
Marco,

hou dat vaatje voor mij maar even achteruit ik heb er geen haast mee. Dit omdat ik nog niet helmaal weet wat ik met deze CX ga doen.

Ik haal het wel weer eens op.Waarschijnlijk heb ik dan meer nodig dan alleen het vaatje.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 exspansievat vraagje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven