Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

knipperlichten

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Pauldelft
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2006 00:13 
Hey mensen, net een stukje gereden op mijn trouwe cx500b uit '83 maar zag tot mijn verbazing dat als ik mijn knipperlicht aanzet, zowel naar links als naar rechts, de voorknipperlichten beiden gaan knipperen ipv links of rechts zoals het hoort! Achter functioneren ze wel zoals het hoort. Is dit iemand al eens overkomen? En zo ja, wat is de oplossing! Iemand suggesties anders?

Schrijver techsolo
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2006 00:16 | Aangepast door: techsolo 
Bedrading controleren? Ergens kabels die elkaar raken ofzo. Allhoewel me dat sterk lijkt.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2006 00:38 
Waarschijnlijk slechte massa, lees ook dit verhaal maar, mn de oplossing van Hans in een van de laatste postings.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 okt. 2006 19:02 
Dit is een heel vreemd verhaal, als ik puur naar het schema kijk kan ik het niet verklaren. Namelijk als voor brand, dan moet achter het ook doen. Nu als ik naar jouw verhaal kijk blijkt achter het goed te doen, voor niet want beide gaan aan.

Ik kan dit niet verklaren. Er komen twee draden uit de schakelaar en die worden in de koplamp gesplist naar voor en achter rechts en naar voor en achter links. Kleuren zijn oranje en licht blauw. Ik kan dus niet begrijpen waar deze draden elkaar zouden raken. Want zo als ik al zij, als voor het doet zou achter het ook moeten doen. Dus?????? loop je bedrading na en controleer de verbindingen.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 okt. 2006 19:54 
Als alles gaat branden, dan heb je iets fout gedaan en heb je ook een PhoeniCX! maar dat zal wel niet de bedoeling zijn...

Probeer eens een extra massadraadje tussen je koplamp en het staal van je motorblok. Kijk eens wat het resultaat is. (eenvoudig en snel gedaan)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Pauldelft
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2006 21:54 
Heb de hele boel opengeschroefd en eens gegeken. Begon donker te worden, dus moet morgen verder, maar conclusie tot nu toe:
De voorknipperlichten branden beiden als of links of rechts word aangezet, maar branden beduidend zwakker, staan dus waarschijnlijk in serie met elkaar. Achter brand het juiste gekozen knipperlicht op volle sterkte maar de ander ook een heeeeel klein beetje, net gloeiend. Iemand als iets wijzer? Het verhaal gaat door!
De achterknipperlichten hebben een massa draad en die twee komen samen met die van het achterlicht onder het zadel en verdwijnen vervolgens in de kabelboom, was verder te donker om te zien waar die uitkwamen, maar die verbindingen zagen er goed uit.
De voorknipperlichten zit geen massadraad in de lampunit, maar dit lijkt te kloppen met het bedradingsschema. Er loopt dus maar een draadje uit elk voorknipperlicht de draden ellende onder de koplamp in. Klopt dit? En zo ja, hoe komen de voorknipperlichten aan massa? Ga het morgen met de tips van jullie maar eens goed bekijken, al vast bedankt voor de hulp, meer is altijd welkom!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 okt. 2006 23:15 
MASSA-PROBLEEM !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 okt. 2006 00:15 
Er loopt dus maar een draadje uit elk voorknipperlicht de draden ellende onder de koplamp in. Klopt dit? En zo ja, hoe komen de voorknipperlichten aan massa?

Hoe komen de knipperlichten aan massa ? Nou als je op rijdt dan heb je 'massa in beweging'
m.a.w. de hele CX is massa. Ja toch, of klets in nou uit m'n nek ?

Harmony,
Hans.
( die z'n eigen massa maar eens in beweging zet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 okt. 2006 08:53 
Hij gaat er uit komen, dat heb iki al wel gezien, groetjes marco.

Toch wat extra aandacht aan de schakelaar besteden, ik zeg niet dat het hier zit maar kontroleer je bedrading hier ook.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 okt. 2006 10:18 | Aangepast door: voorbijganger 
Mensen koop een busje contact spray.

Ik schrijf nyu in het algemeen en niet zo zeer op het knipperlicht probleem.
Haal je schakelaars eens los tevens diverse verbindingsstekkers en spuit er aan mannetje als aan Vrouwtje zijde wat van contactspary in.
Echt je contacten knappen ervan op.

Echt eerste wat ik doe als ik een fiets bij koop contacten na lopen en ff psst doen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 okt. 2006 16:34 
nou mensen uit kijken voor de voorbijganger
HIJ DOET PSSSSSSSSS
op een regenachtige dag
ouwe-jan die zijn peperspray voor taan mee neemd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#12 | Geplaatst: 28 okt. 2006 16:37 
Ouwe- Jan je vergeet de t(hee)

Schrijver theojansen
Gast 
#13 | Geplaatst: 28 okt. 2006 19:34 
er is zeker een massa-probleem.
wat er gebeurt is het volgende:
de massa van de ene voorknipper zoekt een massa via de andere knipperlamp..dat verklaart ook waarom ze samen 'zachter'branden.WD-40 doet wonderen.

Schrijver Pauldelft
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 okt. 2006 21:31 
Bedankt voor het vertrouwen marco, zie het zelf alleen minder rooskleurig! Door de regen nog niets kunnen doen, maar als ik het zo doorlees komt het neer op veel wd40 spuiten en alle schakelaartjes en verbindigen controleren. Een ding is mij nog niet duidelijk: waarom gaat er naar de achterknipperlichten een apart massa draadje en zit er in de voorlampen maar een draadje? Hoe verbeter/herstel ik dan de massa bij deze lampen?? Achter is het gewoon draadjes na lopen en die zien er oke uit, maar voor?

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 nov. 2006 01:55 
Ik had 15 jaar terug, toen ik de mijne kocht, hetzelfde probleem. Ik heb toen alle relevante draden tussen knippers en clingateur losgehaald en weer gemonteerd. Uiteindelijk met tijdrovend "trial and error" het probleem opgelost. Wat bleek, een massadraad gooide roet in het eten.

Een spanningzoeker is geen overbodige luxe (daar had ik destijds nog niet van gehoord).

Succes,
Edward

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 knipperlichten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven