Klopt deels wel; daarom gewoon de tankdop er op laten zitten en zorgen voor een goede ventilatie. Zo snel vervliegt de benzine nu ook weer niet in zo'n relatief afgesloten ruimte als een tank.
En inderdaad vloeibare benzine is niet echt brandbaar; het is de combinatie van benzinedamp en lucht die het hem doet. We hadden anders immers ook geen carb of verstuivers nodig.
Zelfs in in musea tentoongestelde voertuigen zit bij mijn weten altijd nog een aantal liters brandstof (ware het niet om bij een calamiteit de voertuigen naar buiten te kunnen rijden; datzelfde geldt ook voor auto's in showrooms e.d.).
Benzine is van huis uit vettig (alhoewel de laatste jaren er steeds meer componenten uit worden gerafineerd) en dat geeft vocht weinig kans in de tank.
Zoals ik al zei, als er brandstof in de tank zit en de tankdop er steeds op is blijven zitten dan heb ik nog nooit met een binnenin verroeste tank te maken gehad.
Het enige wat ik wil aangeven dat je echt niet te paniekerig hoeft te doen als je de motor voor (maar !) een paar maanden en dan waarschijnlijk ook nog binnen/onder een carport/onder een hoes wegzet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.