Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

koude start en acculader

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 nov. 2006 22:29 
Gister wilde ik mijn beste cx-je weer eens starten. Als ik Theo's hulp inroep moet ik er wel kunnen komen, nietwaar ? Maar de CX liet me zittn, nee, eigenlijk staan......

Ondertussen is de accu aardig leeg, trekt bijna niet meer rond. Dus probleem 1 : acculader. Zijn die acculaders van zo'n 15-18 euro wat ? of kan ik daar beter niet aan beginnen ?

Verder ben ik voornemens om een busje Startpilot aan te schaffen. Heeft er iemand als eens een wat makkelijker constructie gefabriceerd, waarbij je niet het zadel moet afnemen en toch wat ether kan inspuiten ? Stukje tuinslang o.i.d. ?

En tot slot, opwarmen met een fohn kan natuurlijk wel, maar daar is al eens eerder iets over gezegt, met veel boem en vuur gevaar. Dus dat niet, maar dan, wat blijft over ?

Harmony,
Hans.
( die er over denkt om de CX maar in de winterslaap te zetten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 nov. 2006 23:12 
hallo hans
je kunt het ook proberen met carburateur reiniger van de formido .
start hij prima op.
bij de goedkopere laders moet je wel op letten dat ze door blijven laden en dan heb je al gauw geen water er meer in staan .
zelf gebruik ik al jaren een optimate lader deze is inteligent en stopt met laden.
ook trekt hij er weer capaciteit uit om de accu in beweging te houden.
ik zal eens voor je kijken of ik nog wat heb voor je maar dan moet je wel regelmatig naar je water kijken
maar als je de accu een beetje warm weg zet hoeft hij ook niet continue aan gesloten te zijn op een lader .

groeten jan dielissen

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 nov. 2006 23:17 
vergeet die startpiloot maar al snel,
1) wil je deze inspuiten voor de luchtfilter , dus je zuigt het door de filter, een zeer slecht idee omdat een luchtfilter is gemaakt van "celpapier" en de eigenschap heeft als het nat wordt om dicht te klitten.
2)als je de motor in goede staat hebt , hoef je geen extra dingen aan te schaffen om te starten,
vernieuw je luchtfilter ,
vernieuw je bougie's,
laat desnoods je carb's eens juist zetten of nieuwe sproeiernaalden
regel de kleppen
als je dan ook nog voldoende compressie hebt ben ik er zeker van dat je de batterij niet meer hoeft af te melken
een acculader is zeker een goed idee en zelfs de goedkopere versie's laden ze terug op , enkel als je de batterij in conditie wil houden raad ik je een druppellader aan, deze houd je batterij optimaal
start je cx slecht , zoek dan eerst de oorzaak, los dan op , dan heb je nog jaren rijplezier, want op den duur zal het euvel toch moeten verholpen worden
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 6 nov. 2006 09:44 
Hallo Hans, bij Kommer motorparts in Garderen kan je de Optimate 3 kopen voor 49 euro. Volgens velen een van de betere druppelladers.druppelladers bij Kommer
Maar ook accu's hebben niet het eeuwige leven, dus soms moet je die vervangen. Laat je accu anders even nameten (zuur wegen) bij een garage o.i.d.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 nov. 2006 12:39 
Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid een druppellader. Maar ik heb er bewust een gekocht die de accu alleen maar op peil houdt. Hij trekt hem dus niet af en toe ietsjes leeg om hem vervolgens weer op te laden. Iemand vertelde me - en zijn verhaal klonk zeer plausibel - dat dit op- en (deels) ontladen de accu extra belast. Waardoor de accu sneller veroudert. Klinkt logisch, iets wat je veel gebruikt, slijt eerder. Of is het onzin? Ik rijdt nu 15 jaar met dezelfde CX in de rondte en heb de accu slechts eenmaal vervangen.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 nov. 2006 13:46 
hoi marcel
als je druppellader een lampje of led heeft dan ontlaad hij de accu wel degelijk slecht met milli ampere's .
ik zelf he erg slechte ervaringen met de goedkope acculaders .
dus goed op letten bij kopen of het een druppel lader is .
En verder 7.5 jaar met een motor accu dan heb je volgens mij veel geluk .
bij mij is het bij drie jaar echt gebeurd met de accu .
wel met dagelijks gebruik en altijd verlichting aan .

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 nov. 2006 13:48 

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 nov. 2006 14:51 
hans ik heb nog wel een lader voor je
af te halen voor 2 verse moorkoppen en als je zelf blijft koffie drinken
3 moorkoppen
er hangt hier ook nog een jas en broek voor je voor de koude dagen

http://www.flickr.com/photos/jandielissen/sets/72157594363351797/show/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 nov. 2006 15:19 
Jan,

Dat klinkt heel aanlokkelijk. Drie moorkoppen ? Moet te doen zijn.

Ik mail nog over de datum/tijd

Harmony,
Hans.
( die nu nog tijd heeft met 1/3 baan, maar per 1 jan weer een halve baan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 nov. 2006 15:25 | Aangepast door: Hans 
Het beste is om een accu dagelijks te gebruiken.
Juist het ontnemen en weer laden van spanning houdt dat ding jong. 't Is eigenlijk net een mens.
Ik rijd met mijn woon-werk CX ook al weer 7 jaar met dezelfde accu. Het zal er gelezen het bovenstaande wel van komen dat ie het deze winter begeeft ? :)

Mijn mooi-weer CX heeft in diezelfde tijd al 2 accu's "versleten". Ja ik weet het, kan natuurlijk ook steeds even een accu omzetten, maar daar ben ik echt te lui voor. Hij hangt gedurende niet gebruik permanent aan, ja inderdaad, een Optimate-3 druppelacculader !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 nov. 2006 17:25 
hoi hans,
als je CX weer rijdt ben je welkom voor de keerringen.
super van jan dielissen m.b.t. de druppellader.
tot ziens, theo.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 nov. 2006 10:27 | Aangepast door: marcobecker 
Goed, ik zie dat het weer accu tijd is.
even een paar zaken op een rijdje zetten.
Een accu kost ongeveer 45 euro, let wel dit is een varta accu. Deze gaat 2 jaar mee en dan gooi ik hem weer weg. Ik laat de accu gewoon in zijn eigen vet gaar koken van de winter dus hij zoekt het maar uit. Dan als ik weer wat leven in de accu wil zien leg ik de accu aan een hallogeen lamp en trek hem leeg. Dan laat ik de accu met een accu lader op die 16 volt staan en deze levert pak hem beet 20 ampere. De accu wordt nu lekker warm en is zo vol. Dit herhaal ik een paar keer en ik heb weer een accu die werkt. Nu zul je zeggen dat ik toch elke 2 jaar een andere accu moet kopen. Is niet hellemaal waar. Ik doe soms ook wel 5 jaar met een accu. Ik ga er alleen wel van uit dat een accu maar 2 jaar mee gaat. Dus bij twijvel gelijk een andere halen en klaar is kees.

Goed wat kost een goede druppel lader en hoelang gaat een accu dan mee, ik weet het niet. Iedereen zal mij met dit verhaal wel een idioot vinden maar ik vind het gewoon lekker zo. Een accu moet werken of slapen. En ik maak de accu wel even op mijn manier wakker.

Groetjes marco.

Zeg Jan ga mij eens proberen te bellen want we hebben nog een afspraak of niet dan.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 nov. 2006 10:36 
Tsja Marco, iedereen heeft zo z'n eigen overtuigingen. Het enige wat ik wil zeggen is dat jouw methodes tegen alle accu-wetten ingaan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 nov. 2006 13:02 
Hij heeft ook al eens aangegeven over een grote collectie hamers te beschikken :)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 nov. 2006 13:45 
Klopt, maar ik heb vele accu's gezien. En ik ben het niet altijd eens met de voorgeschreven methodes. Ach ik weet ook niet wie nu beter af is. Ik weet wel dat ik er wel positieve ervaringen mee heb.

En voor die anoniem, ik heb heel veeel hamers, en die zijn allemaal geschikt voor een appart doel. Dus ik heb een lompe voor het lompe werk en een stem hamertje voor mijn stemvork.
roetjes marco.

Zeg Jan ik heb je nog niet gezien, waar zit je.
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koude start en acculader

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven