Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

olielekkage blok of cardan(?)

Schrijver Lemmy
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 nov. 2006 20:10 
Sinds kort markeert mijn cx zijn parkeerplaats wel erg opvallend...

Rechtsachter, daar waar de cardanas het blok in gaat, ontsnapt nogal wat olie (zie zelfs de oliespatten op de uitlaat en de rechterkoffer).

Vraag me dus af wat de meest waarschijnlijke veroorzaker is: lekkage uit het blok zelf of de cardanas.

Gisteravond het peil van beide nog even gecheckt, maar dat was goed (hoewel het oliepeil in de cardan lastig te zien is).

De olie lijkt uit de rubberen mof te komen tussen de cardan en het blok.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 nov. 2006 21:02 
misschien een lekke keerring op de uitgaande as?
maar is het wel motorolie?
is het niet gewoon wat dun vet van de spiebaan dat eruit loopt. je kan de rubberen mof er een beetje afschuiven aan de kant v/h blok en dan goed kijken.
theo.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 nov. 2006 17:21 
Hallo Lemmy,

maak in ieder geval heel zeker waar de olie vandaan komt. Ik dacht ook zo'n lek te hebben maar het was de pakking van het ontstekings dekseltje. Dan zit de rubber mof zelf aan de voorzijde geklemd om een flens die aan de keerring vast zit. Die moet mooi vlak tegen het blok aanzitten, anders betekent het dat de keerring er (deels) is uitgekomen, dan voorzichtig terug drukken.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Lemmy
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 nov. 2006 19:34 
Denk dat het de keerring is geweest. Ik heb de mof even teruggeschoven en zag toen inderdaad een kunstofring bungelen.

Maar even teruggeduwd 'in' het blok en de mof er weer overheen geschoven. Morgen maar even zien of de lekkage hiermee opgelost is.

Thx voor de reacties.

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 nov. 2006 21:11 
Vandaag weer even gereden en na afloop bleek die kunstofring er weer uitgeschoven.

Beetje vreemd, want als ik hem weer terugduw, zit ie wel redelijk strak. Komt er misschien veel druk op waardoor die kunststof ring er weer uitgedrukt wordt?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olielekkage blok of cardan(?)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven