Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Goldwingklauwen op Silverwing??

Schrijver Dinges
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 nov. 2006 12:33 
Ik vraag me al enige tijd af hoe ik mijn remklauwen winterproof maken kan. Zoals iedere zelfsleutelaar weet zitten er geen stofhoezen om de remzuigers zoals bij autoremmen zodat de pekel vrijspel heeft op de zuigers. Toevallig kwam ik op ebay een foto tegen van nieuwe remzuigers voor een goldwing en die waren voorzien van een groef om een stofhoes in te monteren. Eureka dus! Of toch niet? Kopt het dat een goldwing deze hoezen wel heeft? En zou dit passen op mijn Silverwing? Of word het dan een grote verbouw en aanpas show? Het mooiste zou zijn als het 1 op 1 zou passen natuurlijk. Heeft iemand hier ervaring mee of de mogelijkheid het een en ander eens naast elkaar te houden om te kijken of het zou passen?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 nov. 2006 13:51 
Hallo Dinges, volgens mij klopt er iets niet in je verhaal. De remzuigers van de CX (en GL waarschijnlijk ook) hebben wel rubberen hoezen om de zuigers zitten. Kijk maar op onderstaande tekening (onderdeel No 11).Als die er bij jou niet op zitten, kan ik me voorstellen dat ze vast gaan zitten. Of het e.e.a te vervangen is door Goldwing klauwen, hangt van een heleboel zaken af. o.a welk type Gold wing, bouwjaar, uitvoering enz.? Het lijkt me niet verstandig om daarmee te gaan experimenteren, tenslotte kan je leven daar vanaf hangen. Beter lijkt het me om dan op zoek te gaan naar complete remklauwen die geschikt zijn voor jou GL.
Succes, Marcel.

Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 12 nov. 2006 16:14 
Dinges, bedoelde je soms deze ebay advertentie? Dit is naar mijn idee wel een handige oplossing als je van roest op je remzuigers af wil. Hier worden nl rvs remzuigers te koop aangeboden, terwijl de originele Honda zuigers van verchroomd gietijzer zijn.
Geen idee of die ook voor de GL en andere CX modellen leverbaar zijn.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Dinges
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 nov. 2006 17:43 
Mast, die bedoel ik ja.
Maar als ik jou tekening zo zie mis ik 2 zuigers. Ik heb namelijk 2 zuiger remklauwen in het hok zitten en bij de opknapbeurt vorig jaar (revisie zou een beetje groot woord zijn) kreeg ik ook keerringen en stofringen van de heren vanaf een origineel fiche, dus...
Ofwel ik heb geen originele klauwen, ofwel deze tekening hoort eigenlijk bij een cx en niet bij een gl.
Enneuh, als ik even niet reageer, ik moet morgen weer aan het werk, dus weer een week niet thuis.
Ben echter wel benieuwd hoe het nou zit.

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 nov. 2006 19:40 
De remklauw op de tekening hoort in ieder geval bij een cx.

Geen idee of een GL (stanaard) andere klauwen heeft (met dubbele zuiger), maar als die er bij jouw GL al opzaten, zal het bijna wel.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 12 nov. 2006 19:56 
Dinges, het klopt dat de tekening hierboven van een gewone CX is. Op het motorforum staat een uitgebreid verhaal over de revisie van een remklauw. Een Honda dubbelzuiger, waarschijnlijk heb jij zoiets op je GL zitten. Zo te zien op de foto's 'mist' daar ook de stofkap.
Ik neem aan dat dat dan zo ontworpen is door Honda en zou het ook in de winter moeten werken.
Succes, Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Dinges
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 nov. 2006 22:18 
Heb het artikel ook gezien Mast, en ziet er erg bekend uit allemaal. Misschien is het een beter idee een paar nieuwe zuigers te laten draaien uit hoogwaardig roestvrij staal en ze eens per jaar (minimaal) eens goed schoon te maken. Na de winter bijvoorbeeld, om de pekel eraf te halen enzo.
Evengoed bedankt voor het meedenken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 nov. 2006 14:25 
even snel dan,
bepaalde types goldwing kunnen op de cx en gl gemonteerd worden. Dit is de dubbele remzuiger uitvoering.

Teven kunnen de cx klauwen ook op een GL, maar dient wel de remschijf mee overgezet te worden. De cx,en hebben een breder rem oppervlakte. Bij de GL uitvoeringen is die remoppervlakte langer gemaakt en meer buiten op de schijf gezet. Daarom zie je bij de GL modelen nog een extra rand aan de binnen kant remschijf. Zeg maar ventielatie gaten.
Omtrek maat voering is het zelfde.
Let wel er zijn meerdere type's gebruikt op de goldwing. Dus voor dat je er mee beging is het raadzaam om alles na te lopen.

Veel meer remwerking krijg je er niet mee, beter is om de remleidingen te vervangen voor staalflex leidingen.

Dit was het weer, groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Dinges
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 dec. 2006 17:19 
Okee, was ik weer, even ruzie gehad met provider, dus even geen internet, vandaar mijn afwezigheid.
Marco bedankt voor de info, het kan dus wel als ik de goeie maar weet te vinden? En heb ik dan ook de door mij gewenste stofhoezen om de pekelschade tegen te gaan? Dat zou mooi zijn zeg! De extra remwerking gaat het me niet echt om, harde leidingen staan al op het verlanglijstje en daarbij, het is een GL en geen sportmotor! Of ik word langzaamaan oud en rustiger, dat kan ook.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Goldwingklauwen op Silverwing??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven