http://www.flickr.com/photos/jandielissen/sets/72157594375975769/show/
zo gister avond weer een klein stapje verder gekomen met de restauratie van de CX500E.
Na een reis vol hindernissen en file leed weg afsluitingen en
een reis van precies twee uur in Biddinghuizen aan gekomen.
Marco zou voor mij het balhoofdlager vervangen omdat ik het zelf niet helemaal vertrouwde zoals het oude lager er in gemonteerd zat .
Mijn gevoel bleek wel te kloppen er deugde niet veel van lager was er met veel geweld in geslagen en toch wel behoorlijk beschadigd.
Marco heeft de oude lager kooien waarvan de bovenste gewoon los zat er uit gehaald .
De onderste lager kooi zat wel vast en was met twee tikjes er ook zo uit.
Toen het nieuwe lager gemonteerd met veel dik vet .
En met een speciaal stuk gereedschap de lagers op hun plaats geperst (ZIE FOTO'S).
Dat is even andere koek dan er in rammen met een hamer en pijp zoals het vaak wordt gedaan .
Dus ook door de knoeier die dit bij mij had gedaan zie mijn vorige verkaal over de koppeling van mij.
Nadat de lagers vervangen waren
de voorvork poten gemonteerd en de boel volgens de regels der kunst afgesteld (ZIE FOTO VAN MARCO )die met preciesie deze klus ook weer klaart.
Daarna voorwiel er in .
Achter wiel er in en het frame kon mijn bus weer in .
Ik had mijn motorblok en gespoten motorblok delen ook bij mij .
OP mijn vraag hoe het met de distrubutie ketting stond controleerde Marco deze .
en constateerde dat deze op was de ketting was net begonnen aan het vreten van het huis .
dus precies op tijd voor vervanging.
Bij inspectie van de ketting spanner kwam Marco en vreemd stukje metaal tegen dat tussen het veertje van de spanner geklemd zat (ZIE FOTO).
Het bleek later een afgebroken borg pennetje te zijn van de kettingspanner.
Na inspectie op het eerste gezicht van de as voor de waterpomp zei Marco mij er ontbreekt een ringetje aan .
Waarop ik antwoorde dan heeft het er ook niet gezeten want ik heb de gewoonte alles wat ik demonteer de boutjes en moertjes daarvan weer terug te plaatsen dit scheeld bij monteren uren uit zoeken.
Na wat nader gekeken te hebben bleek het ringetje er toch te zitten (ZIE FOTO'S).
HET motorblok is bij Marco achter gebleven voor een totale revisie.
zuiger veren alle lagers enz.enz.
Ik zelf kan ook weer vooruit met het monteren van de bedrading en het plaatsen van de voorste en achterste rem klauwen.
Het stuur met alle kabels moet er ook weer op en ik moet een manier bedenken om dat netter te doen dan meneer HONDA het ooit gedaan heeft.
Na een voorspoedige terug reis van precies 5 kwartier was ik weer thuis .
MARCO TOPPIE DAT JE ME ZO GOED HEBT GEHOLPEN