Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wist u datje

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 nov. 2006 17:04 
Door het zeer warme zomer weer is er iets gebeurd met een paar cx,en en gl,en. Kan het zijn dat er bij een paar mensen herrie is onstaan voor in het motorblok. Ik heb namelijk in korte tijd meerdre malen dit probleem gezien.
Het gaat als volgt, je start de motor en deze klinkt goed, naarmate die warmer wordt blijk er meer en meer plokke die plok geluiden voor uit de motor te komen. Even stil staan bij een stoplicht en het wordt nog erger.
Ik ben er nu achter wat het is.
Het blijkt namelijk de fentilater fin te zijn. Het betreft een aluminium huis met daar om heen een kunstof fin. Deze zet uit naarmate die warmt wordt. Die ruimte kan geen kwaat maar het geeft wel een tering herrie.

Klopt dit verhaal? hebben meer mensen dit probleem? Is het je opgevallen naarmate de motor warmer word er meer herrie is? en klinkt de motor in de ochten als een zonnetje?

Kijk dan eens naar de fentielater.
Voel er eens aan en of haal die los met de voorwiel as.

Wat kan je er aan doen? boor gaatjes in het kunstofe deel naar het aluminium huis. Niet door en door maar alleen door het zwarte kunstof deel. Zowel aan achter kant en als aan de voor kant. Neem boortje 4 mm.
Dan nemt men de siliconen spuit en probeert alles vol te spuiten via die gaatje. Veeg overtollig siliconen kit weg. En het is weer lekker stil.

Mensen reageer er op, laat weten of meer mensen er last van hebben.

Plokker die plokk plok luister en kijk.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 nov. 2006 18:45 
Marco wat doe ik aan mijn ventilator
deze verbruikt te veel stroom als hij aan gaat
ouwe-jan die een 650 heeft
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 nov. 2006 18:45 | Aangepast door: ouwe_jan 
Ging iets verkeerd dat hebben de CX en ook wel eens
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 nov. 2006 23:45 
hallo ouwe-jan maak de stroom kabel los en ga dan heeeeel hard blazen.
gr zilverwing
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 nov. 2006 08:05 | Aangepast door: ouwe_jan 
Vijf December komt mijn broer wel even bij jou langs,je weet maar nooit wat voor zwarte Pietje hij bij zich heeft.
groeten van Ouwe-Sint Jan
die wel een lief Pepernootje lust
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver antoon

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 nov. 2006 09:18 
Heb zaterdag mijn fin van de cx vervangen,had ook die pokke herrie,fin zat los op aluminium blokje, nu nog even uittesten als het beter weer is.
groetjes Antoon.

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 nov. 2006 09:52 
Mijn fan maakt ook een plokkedieplok geluidje, al 15 jaar. Wat mij betreft: Hoe meer herrie hoe beter..

Schrijver kaperj
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 nov. 2006 16:53 
Het is speling op het alu bevestigingsblokje?
Ik zal de siliconenkit eens proberen. Hij is deze zomer gaan tikken.

Eerst de radiator er af en dan? de moer los en de vooras gebruiken om los te trekken?

jaap

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 nov. 2006 21:06 | Aangepast door: Hans 
Ik zou voordat je met demontage begint van bovenaf achter de radiator eerst even aan de vin voelen of hij inderdaad speling heeft. Tank er af en met de handjes van bovenaf de vin heen en weer bewegen.
Schijnt inderdaad voor te komen dat het plastic loslaat van het aluminium hart maar zelf heb ik het nog nooit meegemaakt. Het was altijd een rammel vanuit het blok zelf door te ruime klepspeling al dan niet in combinatie met een verslijtende nokkenas (de niet-elektrische vin zelf is direct gemonteerd op de nokkenas), ingeslagen klepstelen en ingeslagen klepstelboutjes.
Omdat siliconenkit veelal flexibel blijft (dus niet uithard) lijkt mij dat niet echt een oplossing voor een vin die los zit. Je hoort dan waarschijnlijk het gerammel niet meer, mar de vin zit ook niet echt vast op het alu hart/nokkenas.
Beste remedie bij speling: vervangen
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 nov. 2006 10:48 
Je kan ook een twee compunenten lijm hier voor gebruiken.
Gebruik het iedee van Marco met de gaatjes boren en je bent van het los zitten van de bladeren
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 nov. 2006 10:54 
Ik ben blij dat het wat tongen los gemaakt heeft, en ja ouwe jan dat was weer een goed opmerking van de 650. Die was ik even vergeten.
Maar de humor hoord er ook bij. Jammer dat het deze keer niet zolang op de voorpagina heeft gestaan.
Teven ben ik ook benieuwd naar andere oplossingen.
Mensen bedankt voor de reactie en tot de volgende keer maar weer
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#12 | Geplaatst: 22 nov. 2006 18:40 
Op een amerikaanse site kwam ik dit tegn over het plokke plokke.

Make : HONDA Model : CX500 Year : 1978
Manufacturer : AMERICAN HONDA MOTOR CO.
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 78V259000 Recall Date : NOV 21, 1978
Component: ENGINE AND ENGINE COOLING:ENGINE
Potential Number Of Units Affected : 21591
Summary:
THE CAM CHAIN GUIDE BOLT MAY LOOSEN DUE TO THE PRESENCE OF A RUBBER COATING ON THE SURFACE OF THE GUIDE IN THE AREA WHERE THE BOLT SEATS. IF THE BOLT BECOMES LOOSE, THE ENGINE WILL DEVELOP A TICKING NOISE. CONTINUED VEHICLE OPERATION WITH A LOOSE GUIDE BOLT MAY RESULT IN BREAKAGE OF THE BOLT AND INCREASED ENGINE NOISE.
Consequence:

Remedy:
DEALER WILL INSTALL A CAM CHAIN GUIDE KIT TO PREVENT LOOSENING OF THE GUIDE BOLT.
Notes:
VEHICLE DESCRIPTION: MOTORCYCLES.SYSTEM: ENGINE; CAM CHAIN.CONSEQUENCES OF DEFECT: CONTINUED VEHICLE OPERATION WITH A BROKEN GUIDE BOLTCOULD RESULT IN CAM CHAIN BREAKAGE, ENGINE LOCKUP, LOSS OF VEHICLE CONTROL, ANDAN ACCIDENT.

Het is een terugroep actie geweest in america. Ook in Nederland weet iemand daar wat van?

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 22 nov. 2006 20:27 | Aangepast door: MAST 
Jawel, de eerste CX500 modellen zijn over het algemeen voorzien van een aangepaste kettingspanner. Volgens mij onder garantie en door de (Honda) dealer uitgevoerd. Bij "over CX", staan wat publicaties uit div. tijdschriften. O.a een artikel in het blad "cocktail". klik hier.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wist u datje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven