Van mijn vorige CX was één van de tekorten dat de 'duw'kabel in zijn geheel ontbrak, zowel binnen als buitenkabel. Maar heb er wel een jaar of drie en 30.0000 kmr probleemloos mee rond gereden, in die zin dat ik niet de indruk heb gehad dat ooit het gas is blijven hangen.
Bij mijn huidige CX bleek de tweede kabel wel aanwezig doch bij nader inzien gebroken (geen/weinig smering, bleek achteraf). Laatst heb ik deze vervangen, welliswaar na een 12.0000 kilometer met een enkele gaskabel gereden te hebben.
Inderdaad blijken de veren op de carbeurateurs op zich sterk genoeg en gaat het gas met een dubbele kabel iets zwaarder dicht, het geeft mij wel een zekerder idee in voorkomende gevallen het gas dicht te kunnen trekken. (naast het alernatief van de stopknop op het stuur).
Ook heb ik bij mijzelf wel eens gedacht: wellicht komt het nog wel eens van pas als thuisbrenger bij een gebroken (trek)gaskabel, maar daar zal dan wel wat creatieviteit voor nodig zijn. Maar je weet maar nooit.
Wellicht heeft iemand hier praktijkervaring mee?
Maar om mijn CX zo volledig mogelijk te laten zijn heb ik dus inderdaad een nieuwe 'duw'gaskabel aangebracht. Niet moeilijk overigens, wel zorgen voor een soepele loop.
Johan
Honda CX 500 Custom 1984