Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

boren?

Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2006 15:40 
Was die koppeling aan het inspecteren en bij het lossen van de veren braken de bouten op de lichtplaat alle vier af :( iemand een goed oplossing? Koppeling zag er verder goed uit. Ga nog wel een tweede opinie vragen. Iemand een idee, moest die koppeling wel in orde zijn dat die toch niet wil ontkoppelen?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 nov. 2006 21:26 
Hoi Tech,

Probeer een gaatje te boren en dan met een linkse tap de draadeinden eruit draaien. Wel even een "deblocking oil" erop. De spanning is van de draadeind af dus moet hij er makkelijk uit te draaien zijn.

Suc6

Groet Erik
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2006 19:15 
Bel me even, ik begrijp namelijk niet hoe of wat, normaal gesproken breken die boutjes nooit af.
Tel 0321 312336
of 0321 333385
of 0622690706
Biddinghuizen
vliegers veld 37
8256 GN
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2006 23:10 
Ik heb zojuist een uitstekende manier gevonden om dat probleem te voorkomen : je breekt gewoon het boutje compleet met het steuntje waar 't ingeschroefd zit eruit. Je kan er dan véél makkelijker bij, echt waar !

Ja, ik heb een reserve ...

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 nov. 2006 09:21 
nou daar gaan we weer
hoe doei je dat ,Frans
En Marco wij willen het ook weten
Je weet maar nooit of het ons ook van pas komt
Dus techsolo geen gebel maar laat het ons weten de leden van de CX500 club
oude_Jan die wat vervelend word
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver techsolo
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 nov. 2006 10:58 | Aangepast door: techsolo 
De koppeling is in goede staat. Vermoedelijk had de vorige eigenaar die bouten vast gelijmd. Dus vandaar. Ik heb via Marco een nieuwe lichtplaat gevonden en zal dus gewoon die koppeling terug zetten. Vermoedelijk is er iets fout met de gebruikte olie (Marco) of zit er speling op de drukstift en/of is de kabel versleten(Jan de garagist) Dus ik ga alle drie de opties in acht nemen. Verder is mijn koplamp niet meer voorzien van de juiste veren, ik weet bij god niet waar ze naartoe zijn dus moeten we daar ook nog een oplossing opzoeken want nu springt de lamp eruit. Ik weet niet wie de bedrading van die moto heeft aangepast, maar hij moet zich allesziens schamen.(zag ik toen de lamp er af moest) Zo denk dat je dan evenveel weet als ik ouwe_jan :)

Schrijver Guernica
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 nov. 2006 15:53 
Hey Koen,

Moto komt oorspronkelijk ergens uit NL, dus wie of wat kan ik niet meer achterhalen... zonde van die koplamp dus. Heeft in elk geval vorig jaar een grote beurt gehad bij een erkend Honda-dealer in Gent. (ik toonde je de factuur). Als je nog vraajes hebt Koen, mail of post via dit medium.

PS: voor de andere lezers: ik, Daniel, ben de verkoper.

Mvg,
Daniël

Schrijver techsolo
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 nov. 2006 16:05 
Jep van die grote beurt weet ik, ik heb de factuur liggen zodoende. Maar de koppeling deed wel erg gek dus ja daar was werk aan. Op die lamp verzin ik nog wel iets.

Schrijver ma
Gast 
#9 | Geplaatst: 25 nov. 2006 16:12 
Hij heeft gebelt en ik zal zorgen dat het hem toe gestuurd wordt.
Ik moet alleen nog wel even zijn e mailjte even lezen.

met vriendelijke groet marco becker.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 nov. 2006 22:19 
Voor ouwe-jan : ik vind 't nog niet vervelend hoor ! En 't boutje met steun en al uit de naaf breken gaat als volgt : een vorige "sleutelaar" heeft de bekende speciale moer met een beitel bewerkt. Ik zet voor het losmaken daarvan de koppeling even vast met ringen op de veren, zelfgemaakt gereedschapje schiet los van de al eerder zwaar gehavende moer, krak, klaar ! Eenvoudig toch :=) ?

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 nov. 2006 17:32 | Aangepast door: Hans 
Inderdaad heb je voor die moer een speciale (maar goed zelf te maken uit een M27 dopmoer) adapter nodig.
En als die moer erg vastzit (en dat doen ze meestal want anders loopt de koppelingskorf vanzelf wel een keer los) dan bestaat daarvoor ook een vernuftig speciaal stukje gereedschap waarmee je de korf kunt blokkeren en de moer simpel kunt losdraaien en wat nog belangrijker is ook weer goed/stevig vastdraaien.

Ik blijf het toch steeds maar weer zeggen; goed gereedschap kost wel wat maar is het halve werk en bespaart ook ontvelde handen (en veel ergenis)!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 dec. 2006 19:27 
He techsolo, je zou de lengte van de koppelingskabel nog even door geven.

Mail het even naar me dan kan ik de juiste er bij zoeken.
Marcobecker@zonnet.nl
groetjes marco

Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 boren?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven