Ik wil toch graag wat toevoegen.
Pot moet helemaal los uit de motorfiets.
Het is namelijk zinvol om de poot te speolen met benziene. Ook al is de olie er uit er blijft een hoop vuil achter.
Dan de inbus aan de onderkant wil inderdaat moeilijk los. Het probleem is dat deze in een mee draaiend deel is geschroeft, dus als je die los wil draaien draait alles mee aan de binnen kant. Hiervoor is een lucht slagmoer sleutel de idiale oplossing. Ik werk dus alleen maar met deze sleutel om het los te halen.
Bij montage wil het busje onderaan de binnen veer poot nog al eens los schieten, plak deze vast met een beetje dikke kogellager vet.
gebruik sae 10 olie.
Dan als de veer te slap is monteer er een passende bus van ongeveer 1.5 tot 2 cm voven op de veer. Het kost wel wat moeite om de poot te doen sluiten maar je hebt meer veer druk.
Meer olie in de poot geeft een progesieve werking. Hoe dieper er geveerd word hoe zwaarder de poot gaat werken. Er kan zonder pardon 20 cc meer olie bij gegeoten worden. Ik doe er vaak dan motor olie bij. Dan word de olie iets dikker en zal de poot ook iets stuger aan voelen.
Dan een punt tang kan men zelf maken om de c klips weg te nemen. Het is raadzaam om even met een priem de c klip los te maken. Je kan hem er niet mee uit halen maar je kunt hem er mee lossen.
Let wel, beschadig de poot niet.
Dan bij montege gebruik ik altij de oude keerring om de nieuwe de pijp in te slaan.
Let wel, beschadig de poot niet. gebruik een aluminium pijp of een kunstof hamer.
Tot zo ver een paar tips, ik vind die van de benzine het belangrijkste om dat dit vaak wordt vergeten het goed schoon maken van de veer poot.
groetjes marco becker.
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 GN
biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html