Ja ja hejo, ik het er in rammen???
Het klopt dat de eerste cx,en een kleiner seal hadden. Ik heb hier in de praktijk ook al veel problemen mee gehad. Ik heb inderdaat nooit bij honda een kleinere kunnen bestellen. Wat ik wel weert is dat we nu al bij de 4 generatie seals zitten, ik bedoel hier mee dat honda er nu al 4 opvolgende bestel nummers gebruikt.
Het gat opruimen kan alleen als je de achter deksel los hebt liggen. Je kan het doen met een flappen dicsk maar dan het type van een ronde slijptol of zo iets. Het is zinvol om even met een mes of vijl er een ronde schuine rand aan te maken zodat de seal eneigsins wat makkelijker er in wil. Gebruik voor de smering een beetje siliconen en een goed passende steun om de seal er in te tikken. Ja ja, ik heb daarvoor een mal gedraaid en hejo heeft inderdaat gezien dat ik die met een kunstof hamer heb gerbuikt om het een en ander er in te slaan. Let wel, alles met beleid en als de krachten goed verdeeld zijn kan de seal ongelovelijk veel verdragen.
Pas op met uitvijlen of kotteren, er zit namelijk achter de waterpomp een rubberen keerring. Deze moet na afloop ook passen. Vergeet dat niet.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel.
Groetjes marco becker
Tel 0321 312336
vliegers veld 37
biddinghuizen
8256 gn
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html