Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

VF 750 Sabre als 2e motor

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver Baz
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 nov. 2006 09:08 
Hallo,

Ik ben nog steeds niet uit het CDI probleem van mijn CX500 en ik heb net een leuke VF750 Sabre uit 1985 op internet zien staan. Zit te denken om die als tweede motor aan te schaffen zodat ik rustig mijn CX kan maken.

Weet iemand naast de standaard checks of er nog extra dingen zijn waar ik op moet letten bij het bekijken van die VF (bekende fouten / problemen etc?)

Schrijver Albert
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 nov. 2006 09:18 
Nokkenassen!!!

Schrijver Baz
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 nov. 2006 09:31 
Nokkenassen?
wat is daar het probleem mee? (versleten / gebroken?)
en hoe kun je dat zien? (open maken, luisteren?)

groeten

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 nov. 2006 09:54 
Ik begrijp 't niet. Je motor repareren is een kwestie van een CDI opscharrelen, erin schroeven en klaar is Kees. Voor zo weinig moeite ga je toch geen andere motor kopen? Hoe is het afgelopen met die eBay veiling waar ik je op gewezen heb?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Baz
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:20 
niet gehaald helaas

ik weet dat het een simpele klus is, maar ik sta nu al bijna 3 mndn stil omdat ik geen cdi kan krijgen en wordt een beetje moe van de trein: mijn motor is mijn enige vervoersmiddel. Bovendien weet ik niet wat er straks nu weer kapot gaat dus is het misschien geen gek id om een tweede aan te schaffen...

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:35 
De nokkenassen bij de sabre waren vaak al versleten toen de motor een paar jaar oud was (productiefout).
Vervangen van de nokkenassen is meestal duurder dan de waarde van de motor. Mooi laten staan zou ik zeggen.
Gewoon wat meer moeite doen om aan een cdi te komen en niet zo erg op de prijs letten.

Schrijver Baz
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:38 
de enige cdi die ik gevonden heb in de afgelopen paar maanden was er 1 van 200 euro, dat vind ik overdreven.

Is dat van de nokkenas te zien / controleren?

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:38 
Het probleem van de sabre en alle andere motoren met hetzelfde blok dat de nokkenassen niet voldoende gesmeerd worden. De olie bereikt de nokkenas niet overal waardoor ie buitensporig veel slijt.

Theo.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:41 
Je kunt het alleen maar zien door de kleppendeksel eraf te halen en de zaak te inspekteren.
Er zijn ook sabre's die gemodificeerd zijn, dit is te zien aan een extra olieleiding die buitenom het blok naar het kleppendeksel loopt.

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:44 
200 euro vind ik ook wat veel van het goede, dan kun je er nog beter een sloop cx bijkopen, die gaan ook voor zo'n bedrag weg.
Wat moet die sabre kosten dan?

Schrijver Baz
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:58 
450 euro, incl krauser kofferset: dat vind ik nog wel de moeite waard...

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 nov. 2006 10:59 

Schrijver techsolo
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 nov. 2006 11:01 
is er een markt voor die CDI's? Anders kan ik wel is zien om zo'n CDI in productie te brengen. Dacht ergens het schema gevonden te hebben.

Schrijver Baz
Gast 
#14 | Geplaatst: 27 nov. 2006 11:03 
ja, die link heb ik al 80 keer gekregen, maar mijn cx is er een uit 79 en die cdi's zijn bijna niet te vinden... :(

Schrijver Albert
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 nov. 2006 11:12 
Soms is zelfs te horen dat de nokkenassen versleten zijn, maar dan zijn ze er wel erg slecht aan toen. Best lullig voor die jongen die vol trots z'n nieuwe motor kwam showen....

En inderdaad, nieuwe nokkenassen kosten om en na bij 1000 euro (het zijn er 4!). Plus dat dan nog niet het probleem op zich is opgelost, dan moet er een extra oliepomp in. Of je moet niet zo laag in de toeren gaan rijden als de meeste VF rijders doen.

Albert

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 VF 750 Sabre als 2e motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven