Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Overwegingen aanschaf donorfiets.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 nov. 2006 10:11 
Ik was gisteravond bij iemand om een gebruikt uitlaat systeem op te halen voor mijn winter cx want de dempers worden wat slecht. De uitlaten kwamen van een cx uit 83. We raakten aan de praat en het kwam erop neer dat de huidige eigenaar eigenlijk best de hele cx wilde opruimen. Ik heb eigenlijk wel interesse in een dodnor fiets (word wel nummer 3 dan...waar gaat dat heen) maar weet niet of alles wel uitwisselbaar is met mijn cx'en, een uit 78 en een uit 79. Ik heb het plan om er een winter en een zomer cx op na te gaan houden, de winter cx met volle kuip en de zomer cx zo luchtig mogelijk. Wie weet de verschillen?

Alvast bedankt!
Ton Oostveen (begint hevig herbesmet te raken met het CX virus..)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 nov. 2006 10:29 
Honda heeft in 78 de motor pas in nederland ingevoerd dus nog geen tijd gehad voor veranderingen. en kleine details zijn altijd te overkomen. Bij een cx uit 80-85 zijn er cosmetische veranderingen geweest dus dat moet geen probleem zijn. let wel op of de kettingspanner mechanisch is of automatisch (de automatische heeft een klein stelschroefje op het achterblok) en of de motor uit 83 nog een cdi ontsteking heeft. Die alleen is ook al gewild door enkele anderen hier op de site. en onder över cx"staat ook nog het een en ander.

Cosmar (die zijn cx alleen nog gebruikt bij goed mooi weer)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 nov. 2006 19:24 
Als het allemaal standaard CX'en betreft dan zijn er alleen maar wat kleine cosmetische verschillen zoals de wielen, carter ontluchting en het flyscreen. Deze delen zijn in principe gewoon passend op elk jaar behalve dan het flyscreen waarvoor de cockpit ietwat anders is. De radiateur is ook ietwat anders omdat de vroegere modellen een plastice omhuizing hadden maar ook dit kan in zjin geheel overegzet worden volgens mij. De enige belangrijke modificatie is die van de distributie ketting maar ik heb zelf nog nooit een blok gezien waar deze modificatie niet al op is uitgevoerd. Let gewoon wel op dat het dezelfde type CX is want de Eurosport en de Custom zijn uiteraard wel verschillend. Als de prijs juist is ga er dan maar voor want onderdelen zijn niet altijd makkelijk te vinden.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Overwegingen aanschaf donorfiets.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven