Okay daar gaat ie dan,
Ik heb inderdaat kettingen gezien die met een verbindingstuk waren geleverd. Het kan in de regel geen kwaat om dit soort kettingen te gebruiken. Echter dient het tussen/verbindings stuk wel geklonken te worden. De ketting wordt op maat gemaakt, en hier kan het al dan wel fout gaan. Daarna wordt het verbindings stuk gemonteerd en moet deze op de werkbank geklonken worden. Ook hier gaat het dan meestal fout. Wij hebben er geen ervaring mee, en weten ook niet hoe hard je moet slaan. In de regel zijn de pennetjes precies op het topje niet uitgehard waardoor deze opgetromp kunnen worden. Dus geklonken kunnen worden. Hard staal laat zich niet klinken.
Maar nu het misverstand. Ik heb namelijk regel matig kettingen besteld van het merk D.i.d. Hier zitten standaard als ik het goed heb 76 schalmen in plus een tussen schakel/verbindingsstuk. Ik heb er al wel eens een verhaal over geschreven dus dat moet terug te vinden zijn. Deze ketting is dan al op maat voor de GL/CX. Het is dus al een gesloten ketting. Er wordt dan wel een extra verbinding bij geleverd die de ketting dan ook weer voor andere modelen geschikt maakt. Dus informeer of deze ketting al op maat is voor de CX/GL en gooi daarna het verbinding stukje weg. Die kun je toch nooit gebruiken.
Kettingen zijn van het merk D.i.d te krijgen en de prijs schommelt tussen de 66 tot 75 euro.
Dan is er ook het merk Tsubakki (ik hoop dat ik het goed schrijf). Deze ketting is denk ik ook beter maar die is wel duurder. de prijzen lopen van 85 tot 100 euro.
Dan die van honda zelf, die kost meer dan 110 euro en is volgens mij gemaakt door het merk D.i.d., ja je leest het goed. Honda heeft vrijwel zeker een andere fabriekant benaderd voor het leveren van de kettingen.
Dan de kettingen gaam echt wel 100.000 kilometer mee. Alleen de geleiders niet. heb je massel dan haal je de 80.000 kilometer. Echter wat men dan vervangt zijn de geleiders maar niet de ketting. Ketting dus altijd mee vervangen.
Ach ik denk dat een ketting wel de 200.000 kilometer haalt. Maar let op.
De ketting slijt niet aan de buiten kant maar aan de binnen kant. Kettingen die samen hebben gewerk met een kapote distriebutie geleiding meteen weg gooien. Kijk maar eens aan de binnenkant van de ketting.
Dan heb ik zelf nog noot een kapote en of geklonken ketting gezien. Het kan er ook niet bij mij in dat er mensen zijn die een gebroken ketting hebben gehad. Dit zal dan wel een productie fout zijn geweest. Ik heb alle vertrouwen in deze kettingen en ook zeker in de goedkoopste van D.i.d.
Vervang dus de hele zet en deze ook regelmatig na stellen. Als men de boel onder spanning houd en even tussen gas geeft bij het terug schakelen dan gaat die ketting en geleidrs echt wel 60.000 kilometer mee.
met vriendelijk groet marco becker.
Tel 0321 312336
vliegers veld 37
8256 GN
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html