Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stotteren bij 4000 toertjes??

 
Schrijver Humphrey
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 dec. 2006 21:37 
Even een opmerking: Ik heb ook het CX gevalletje achter de rug, en dacht ook aan de stator, en CDI, en aldie gein.
Heb het volgende gedaan: Heb alles gechecked wat hier overal vermeld staat. Geen uitkomst.
Toen gedacht aan de tijd waaruit dit naaimachientje vandaan komt: 1979!!
Toen die tijd was 98 octaan de meest gebruikelijke.
Door de leeftijd ( ja, het zijn bejaarde bikes) moeten ze meer uit de brandstof trekken.
Euro 95 is te laag voor wat de fiets vraagt. Heb hem gesynchroniseerd, nieuwe bougies, luchtfilter, en VOLLE TANK SUPER 98. Rijden als een paard. Daar is de trekkracht weer van die Gullepumpe. Misschien dat deze info voor iemand meer werkt.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2006 22:12 
Ga dit van de week testen moet vele kilometers maken
Dus gooi ik er een paar volle tanks er tegen aan
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Humphrey
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2006 22:23 
Dag ouwe-jan, ben nieuw hier. Heb vandaag ook een tank leeggereden en hij is dus even lekker verwend. Hij vond het fijn hoor. Heb de fiets aan een digitale synchroonmeter gehad, en heb alles gechecked. Lage en hoge toeren spoel, dynamo, cdi, noem maar op. Heb even lesje gehad van een zeer ervaren motorman, en na samen puzzelen schiet opeens de brandstof binnen. Het is het proberen waard voordat men allerlei ellende op de hals haalt. Heb in Duitsland ooit eens 92 getankt. Nou dan wil je hem direct tegen een boom parkeren.
Ben benieuwd of de test slaagt. Gr.

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 dec. 2006 22:36 
als jouw theorie klopt, zou dat betekenen dat iedereen die hier op 95 rijdt, hetzelfde probleem zou moeten hebben. ik denk eerder dat het synchroniseren, de bougies en het luchtfilter het werk heeft gedaan. het onderwerp benzine is al vaker voorbij gekomen en de uitkomst is altijd weer dat een goed afgestelde cx gewoon netjes op 95 loopt.

Schrijver Humphrey
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 dec. 2006 22:46 
Klopt, ben ik met je eens, vanR. Het ligt ook aan het bouwjaar en type uitvoering. Die van mij heeft nog geen extra brandstof injector, dat hebben de latere modellen weer wel, zodat je bij volgas geven toch voldoende brandstof krijgt. Heb zelf 4 jaar probleemloos op 95 gebrommerd.
Carburateurs zijn gevoelige, verwende dingen. Het hoeft niet de oplossing te zijn. Ik vond het het vermelden waard. Gr.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 dec. 2006 23:12 
Die van mij heeft nog geen extra brandstof injector

Een extra brandstofinjector? Ben toch wel benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 dec. 2006 23:41 
Acceleratiepomp? Schijnt op sommige US uitvoeringen te zitten.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 dec. 2006 23:48 | Aangepast door: Hans 
In al die jaren CX (meer dan 200.0000 km !)nog nooit problemen gehad met Euro 95.
Begrijp jouw punt niet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 dec. 2006 00:45 
Zover als ik weet hebben alleen de US uitvoeringen een acceleratiepomp in de carbs zitten om te compenseren voor het zeer arme mengsel om te kunnen voldoen aan de toen al in de USA zeer strenge regelgeving met betrekking tot de uitlaat gassen.

De Europese machines hebben gewoon standaard carbs erop zitten zonder deze acceleratie pomp.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Humphrey
Gast 
#10 | Geplaatst: 17 dec. 2006 01:51 
Octaangehalte is bescherming van de brandstof tegen voortijdig ontbranden, tijdens de compressie. 98 heeft een hogere grens dan de 95. Het rijdt niet zuiniger, het heeft niks te maken met de energie van brandstof. Motoren op leeftijd ,van zowel auto als motor, krijgen te maken met rendementsverlies. Als de compressieverhouding verandert, door bijv. vervuiling en ouderdom ( compressieruimte wordt kleiner), kan de brandstof eerder spontaan ontbranden.Een hoger octaangehalte voorkomt dit. Als je veel rijdt is je motor schoner, ik rij dus niet zoveel dus mijn blokkie zal wat vuiler zijn van binnen. De ene cx is de andere niet. Voor mij is het verschil duidelijk merkbaar.

Schrijver Humphrey
Gast 
#11 | Geplaatst: 17 dec. 2006 02:04 
Ik bedoelde iid de acceleratiepomp.Zie verder de reactie van dikkezeug. Tot nu toe rijdt het prima, maar het kan best nog andere oorzaken hebben, bijv. een "uitgewerkte" veer bovenin de carbs. Je moet toch elke mogelijkheid proberen. Ze worden per slot van rekening ook een daggie ouder. Gr.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stotteren bij 4000 toertjes??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven