heb ik het hele blok uit elkaar gehad, nieuwe spulletjes erin, nu alleen nog de koppen. Had je gedacht dan, weer een bewijs van wat je een CX blok allemaal kan aandoen. De uiteinden van de kleppen blijken zwaar gepit, en wat loopt die tuimelaar stroef? Geen wonder kijk maar :
De groeven van de bronzen bus in de tuimelaar zijn helemaal ingevreten. De klepstelen kreeg ik niet op de foto, maar ook wegsmijtrijp. En daar heb ik vrolijk mee gereden?! Geen wonder dat ie wat lawaai maakte. Nokkenas was trouwens ook ingelopen, probleem met de smering gehad blijkbaar. Dus maar op zoek naar eenlinker cylinderkop met goede kleppen. Heeft iemand er nog een rondslingeren soms ? (oer CX met ontluchting erop?)
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰